مهناز همتی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: زائران قبل از خرید به نشانه ‌گذاری روی بطری های آب هنگام خرید آب ‌معدنی توجه کنند و از سالم بودن آن مطمئن شوند.
وی اظهار داشت: هر نوع آب بسته‌ بندی‌ شده مشمول استاندارد اجباری است و براساس استاندارد ملی ایران به‌ شماره 2441 برای تولید آب معدنی طبیعی بسته ‌بندی‌ شده محدودیت روش ‌های تصفیه وجود دارد.
مدیرکل استاندارد ایلام افزود: آب معدنی با آب آشامیدنی تفاوت دارد و تولیدکنندگان باید نوع آب بسته ‌بندی‌ شده را به ‌صورت شفاف روی برچسب بطری به‌ صورت واضح و خوانا درج کنند.
همتی در تشریح مشخصات آب سالم گفت: آب معدنی طبیعی باید زلال، بدون ذرات معلق و رسوب و عاری از بو و مزه نامطلوب باشد و در ظروف تمیز و غیرقابل نفوذ بسته ‌بندی شود.
وی ادامه داد: حمل‌ و نقل آب معدنی طبیعی در واحد‌های حجیم یا برای هر فرآیند دیگری قبل از بسته ‌بندی ممنوع است و تمام آب ‌معدنی‌ های گفته‌ شده باید دور از نور مستقیم خورشید و یخ‌ زدگی نگهداری و در صورت مشاهده محصول در چنین شرایطی باید از مصرف آن خودداری شود.
مدیرکل استاندارد ایلام همچنین در خصوص تهیه مواد غذایی کنسرو شده و بسته های نان نیز از زوار خواست به تاریخ انقاض و علامت استاندارد این مواد غذایی توجه و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنند تا با مسمومیت و مشکل گوارشی مواجه نشوند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.