سعید کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکاتبات و رایزنی های لازم با دستگاه های مرتبط چون هلال احمر، سپاه، فوریت های پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ها در خصوص آمادگی برای خدمت رسانی اضطراری به زائران هنگام وقوع بارش های تند سیلابی شده است.
وی افزود: شورای هماهنگی ستاد بحران استان در شهرستان های مهران و ایلام تشکیل شده و پیش بینی های لازم برای اسکان به موقع زائران و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جانی و مالی احتمالی صورت گرفته است.
کریمیان یادآور شد: گروه های امداد و نجات هلال احمر در نقاط مختلف استان ایلام که محل تردد زائران است استقرار یافته اند و از دستگاه هایی چون ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی خواسته شده که مجموعه های ورزشی، مدارس و مساجد را برای اسکان اضراری زائران اماده سازی کنند.
وی گفت: تامین پتوی مورد نیاز زائران را جمعیت هلال احمر استان ایلام بر عهده گرفته و بیشتر مسئولیت نیز به این نهاد خدمت رسان واگذار شده است.
مدیرکل بحران استانداری ایلام تاکید کرد: از نیروهای هلال احمر و فرمانداری های شهرستان های مختلف نیز خواسته شده هنگام وقوع بارندگی های شدید از پیشروی زائران به سوی مرز مهران جلوگیری کنند و فرمانداران زائران را در همان شهرستان تابعه خود در اماکن از پیش تعیین شده استقرار دهند تا زمانی که شرایط جوی برای ادامه حرکت مسافران مساعد شود.
کریمیان در مورد استحکام موکب ها و ایستگاه های صلواتی هم اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر موکب ها مردمی است، از مسئول کمیته مشارکت های مردمی نیز خواسته شده که تمهیدات لازم را برای استحکام موکب ها در برابر شدت وزش باد اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا، اواسط هفته جاری شرایط نامساعد جوی و وقوع بارش های سیلابی و وزش شدید باد باعث بروز خسارت جانی و مالی در استان ایلام شد و به زیرساخت های اربعین نیز خساراتی وارد شد و زائران در اماکن عمومی چون مساجد، ورزشگاه ها و مدارس اسکان اضطراری یافتند.
گزارش های هواشناسی از ورود توده بارشی جدید از عصر امروز به استان ایلام حکایت دارد که منجر به بارندگی در بییشتر مناطق بویژه در روز جمعه می شود.
افزایش سرعت باد و گرد و غبار نیز از پیامدهای ورود این سامانه است.
از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته حدود 700 هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند ضمن اینکه افزون بر 100 هزار نفر نیز پس از حضور در کربلای معلی از طریق این مرز وارد کشور شده اند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.