حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مکان مذهبی با مشارکت اعضای هیات های مذهبی شهر ایلام تجهیز و برای اسکان زائران اباعبدالله (ع) بویژه در زمان بازگشت از عتبات عالیات آماده هستند.
وی ادامه داد: از این شمار هفت مکان زیارتگاه و مابقی نیز مساجد و حسینه هایی هستند که در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفته اند.
معاون اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: زائران اربعین حسینی ضمن اسکان شبانه روزی در این اماکن مقدس پذیرایی نیز خواهند شد.
حجت الاسلام عزیزی افزود: اربعین امسال از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه 6 استان کشور بزرگترین موکب در شهرستان مهران برای خدمات دهی به زائران راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: در این موکب ها درآمد موقوفات 6 استان کشور برای خدمات دهی زائران اباعبدالله الحسین(ع) هزینه خواهد شد.
به گفته عزیزی، در این زمینه ادارات اوقاف و امور خیریه استان های ایلام، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، گیلان و آذربایجان غربی یک موکب بزرگ در کنار سایر موکب های تجمیعی در مهران راه اندازی خواهند کرد.
وی با ذکر اینکه هزینه این موکب با اجرای نیت واقفین است، تاکید کرد: به همین منظور از محل درآمد موقوفات این استان ها برای خدمات رسانی زائران امام حسین(ع) هزینه می شود.
حجت الاسلام عزیزی خدمات دهی در این موکب را شامل پخت غذای گرم، خدمات پزشکی، توزیع اقلام فرهنگی و حضور مبلغان دینی عنوان کرد.
به گفته وی، این موکب از اول آبان ماه تا چند روز پس از برگزاری راهپیمایی اربعین و بازگشت زائران از عتبات عالیات فعالیت خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اظهار کرد: خدمات دهی این اداره کل به زائران اربعین حسینی امسال برای پنجمین سال متوالی انجام شده و در این زمینه بیش از 100 نفر شامل کارکنان اوقاف و اعضا هیات های امنا امامزادگان و مساجد مشارکت دارند.
بیش از چهار میلیون زائر اربعین سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران تردد کردند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.