حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این سوگواره 38 نفر از روحانیان و مبلغان به بیان آموزه های دینی و اهداف قیام امام حسین (ع) در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی می پردازند.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین های ویژه ای نظیر احلی من العسل در روز سوم محرم و شیرخوارگان حسینی در روز چهارم محرم از جمله برنامه های ویژه این سوگواره به شمار می رود.
وی بیان کرد: همچنین در روزها و شب های تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم ویژه ای در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در روز سیزدهم ماه محرم امسال نیز مراسم ویژه رهروان زینبی با حضور بانوان ولایی در راستای پیمان بستن با حضرت زینب (س) برگزار و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در این سوگواره حضور می یابند.
حجت الاسلام جوانبخت گفت: عزاداری های شبانه نیز در شب های ماه محرم امسال به صورت مستمر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی افزود: نیات وقف بسیار زیادی در خصوص عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) وجود دارد که طبق نیت واقفان در این ایام هزینه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ماه محرم از روز سه شنبه این هفته آغاز شده و مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت نیز همزمان با این ایام به سوگواری و عزاداری می پردازند.
چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده تاسوعا و عاشورای حسینی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.