نظام ملکشاهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون روزانه بیش از 10 هزار مسافر عراقی از طریق پایانه مرزی مهران پس از تشریفات قانونی وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند در حالی که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.
وی شرایط مساعد برای پذیرش و افزایش قدرت خرید اتباع عراقی در کشورمان را از دلایل اصلی افزایش سفر عراقی ها به ایران بیان کرد و افزود: تردد قانونی در گذرگاه مرزی مهران شبانه روزی است و برای جا به جایی و انتقال اتباع عراقی به شهرهای مقصد از مرز مهران ، امکانات مناسبی فراهم شده و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد.
فرماندار مهران با بیان اینکه مرز مهران این روزها در حال آماده شدن برای ایام اربعین بوده و بسیاری از زیرساخت های این شهرستان در حال محقق شدن است، یادآور شد: کنارگذر غربی مهران، چهار بانده کردن محور ایلام - مهران، بهسازی و اصلاح مسیر مهران- ملکشاهی و ... از جمله طرح های حوزه زیرساخت اربعین در این شهرستان است.
ملشکاهی با اشاره به وضعیت زیرساخت های منهتی به مرز مهران گفت: بیش از 90 کیلومتر از مسیر ایلام - مهران چهار خطه شده است.
به گفته وی در مجموع 6 پروژه برای زیرساخت اربعین در نظر گرفته است که بیش از 55 درصد پیشرفت دارند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود سه میلیون نفر برسد.
هشتم آبان 1397، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.