خیل عظیمی نیز لباس رزم پوشیدند و با مدد خون و نعره سرخ تفنگ ، سر مست از دم مسیحایی معمار کبیرانقلاب ، بی اعتنا به ظواهر فریبنده دنیا ، اسماعیل وار با دلی شیدای وصال یار ، به مسلخ عشق رفته و با دفع فتنه حرامیان پلشت ، نام ایرانیان را زنده و پرچم رنگین ایران اسلامی را بر بلند ترین قله تاریخ به اهتزار در آوردند .انسان وتاریخ بشریت ازابتدا تاانتهای عالم دست خوش فرازوفرودهای زیادی است که برآیند این رخدادها در سیمای ساکنان آن دیار متجلی متعین است .
تاریخ زندگی بشر شاهد جنگهای بسیاری بوده است که با انگیزه های متفاوت آغاز شده اند .انگیزه این مخاصمات ، گاه تصرف سرزمین های بیشتر یا دستیابی به منافع اقتصادی و استراتژیک دیگران بوده یا دفاع از سرزمین و گرفتن حق مظلوم از ظالم و مبارزه با تجاوز .
وصل مشترک این جنگها را می توان کشته و مجروح شدن بسیاری از انسانها ، انهدام منابع اقتصادی و طبیعی ، آوارگی های جمعی ، بی سرپرست شدن کودکان و وارد آمدن دردها و رنجها و ضایعات مختلف برشمرد .اما اگر ماهیت جنگ دفاع از آرمانها و ارزشهای اصیل انسانی و الهی باشد ، نتیجه آن جنگ برای مدافع ، ولو به ظاهر شکست بخورد باز هم پیروزی واقعی است ؛ زیرا در سایه ی این جنگ و دفاع مشروع ، آرمانهای متعالی استحکام یافته و به پایدار ابدی خواهند رسید .
گرچه همانطوری که اشاره شد ، تخریب،تهدید ها و نا امنی و آوارگی ، مهمترین شاخص های ظاهری جنگ می باشند ، اما گاها ' وقوع یک جنگ ثمرات بسیاری دارد که ضایعات آن را جبران می کند که پرورش و تقویت روح جانبازی وفداکاری در جامعه از مهمترین این ثمرات است .
انقلاب اسلامی ایران انفجار بغض فرو خورده ی ملتی بود که قریب به 25 قرن حکومت شاهنشاهی از هویت تاریخی خود جدا شده بود، این آموزه عظیم اسلامی چنان طوفانی به پا کرد که نه تنها اهرم قدرت آمریکا در خاورمیانه را بر هم زد ، بلکه امواج آن اقصی نقاط عالم را تسخیر و معادلات سیاسی بین المللی را نیز دچار تحول نمود.در این خیزش دینی ،آمریکا هم اصلی ترین پایگاه خود را از دست داد و هم با یک جریان بزرگ ضد آمریکایی در جهان رو برو شد تاریخ معاصر ، عمق و قدرت آن را به یاد نداشت .
این بارقه ی الهی با سکانداری حضرت امام خمینی (ره) ، عمیق ترین و کاری ترین ضربات خارجی در طو ل تاریخ 200 سال گذشته بر پیکر پوسیده استکبار جهانی به رهبری آمریکا وارد ساخت و سیاستهای منطقه ای آن را نیز به چالش کشید ، به طوری که برای مهار این جلو ی خدایی هیچ امکانی نیز وجود نداشت .
خیانتکاران جهان خوار که خود را مالک بلامنازع جان و مال و ناموس ساکنان این عالم می دانند برای توقف این عظمت جهانگیر ، با استفاده از کلیه امکانات سیاسی ، نظامی و تسلیحاتی خود به قصد بر اندازی،در تاریخ 31 شهریور58 این انقلاب نو پا را وحشیانه مورد هجوم قرار دادند.
دراین رویارویی نا برابر تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفت ، متجاوزین مست و لایعقل بر امت مظلوم ما تاختند ، چه جنایت ها که نکردند چه خیانت ها که روا نداشتند ، کشتند و بردند ، سوزاندن و خراب کاری کردند تا خواستند به عشق تسخیر تهران سردار قادسیه را جلو انداختند و به پیش رفتند.
. قابیلیان دد منش ، در کمال قساوت قلب ، قامت رعنای جوانان این سرزمین را سوزاندن .
هیتلر وار و یزید گونه طراوت دشت شادی ها را به یغما بردند ، نخلهای بلند مهر و عاطفه را در عزای عزیزانشان عزادار کردند ، خانه و کاشانه مرز نشینان را ویران و اموالشان به تاراج رفت ، دهها شهر زیبا همچون خرمشهر ،آبادان،مهران،دهلران ،قصر شیرین ،نفت شهر و ... ویران گردید خون هزاران زن و مرد بیگناه و کودکان معصوم بر زمین ریخت .
شقایقهای نو شکفته در شراره ظلم تجاوز کاران سوختند و قلب تاریخ در غم مظلومیت این ملت خدا جو گریست .درادامه این تجاوز ،در کوتاهترین زمان ممکن جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار گرفت ، واژه دفاع مقدس احیاء شد ، میدان حماسه و ایثار به گستردگی تاریخ وا شد، سپاهیان امام زمان (عج) با عضویت شیفتگان و به فرماندهی خمینی کبیر(ره) تشکیل گردید .فرهنگ ایثار و شجاعت توسعه یافت درخت جهاد به بار نشست ، گل شهادت جوانه زد و شهیدی با گلوی خونین فریاد برآورد :
((ما همه سرباز توایم خمینی، گوش به فرمان توایم خمینی ))
((جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان)).
ملت بزرگ ایران برای بقاءعظمت خود وپاسداری از سرحدات کشور،متاع جان رادر کف نهاده ویک تنه در مقابل مظالم موجو د جهان ایستاد ودر طول چهل سال از هیچ ایثاری دریغ نکردندوشهریور97 در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تقدیم 25 شهید خونین کفن بر راه ومسیر خود پای فشرد تا معاندان وخائنین به این آب وخاک برای چندمین بارمتوجه سد مستحکم ملت در مقابل خود باشند.
فرزندان بسیجی این ملت به فرماندهی مقتدای خود با قامتی به استواری کوه ونورانیتی همانند خورشید و با تکیه بر سلاح توکل از فراز آگاهی در هیئت تکسواران وادی عشق ، مست باده ی ایمان ، چون آذرخش بر بام سیاه دشمن قدار فرود آمدند و پنجه در پنجه دیو غرور و تباهی انداختند و با گذر از شط خون بر برج بلند شهادت ، سرود استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی سر داده و ناموس این کشور اسلامی را ازگزند نامحرمان نجات دادند .
آری این دفاع مقدس شکل گرفت ، میدان آزمایش الهی به پا شد ، صف خدمتگزاران گمنام از عافیت طلبان جدا شد. تعدادی راه فرنگ پیش گرفتند ، عده ای در سوراخ ها خزیدند . خیل عظیمی نیز لباس رزم پوشیدند و با مدد خون و نعره سرخ تفنگ ، سر مست از دم مسیحایی معمار کبیرانقلاب ، بی اعتنا به ظواهر فریبنده دنیا ، اسماعیل وار با دلی شیدای وصال یار ، به مسلخ عشق رفته و با دفع فتنه حرامیان پلشت ، نام ایرانیان را زنده و پرچم رنگین ایران اسلامی را بر بلند ترین قله تاریخ به اهتزار در آوردند .
7174/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.