به گزارش ایرنا، علی اصغر کاظمی عصر چهارشنبه در بازدید محورهای ارتباطی مهران اظهار داشت: از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون بیش از 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه در تلاش هستیم تا هفت کیلومتر از 10 کیلومتر قطعه اول ایلام به مهران و 11 کیلومتر از 20 کیلومتر قطعه دوم ایلام به مهران تا اربعین امسال به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.
کاظمی گفت: در قطعه سوم که بیشتر آن به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار گرفته است نیز تمهیداتی برای پل منطقه کنجانچم جهت روان‌سازی ترافیک اربعین اقدامات موثری در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه واریانت گردنه ترشابه در محور ملکشاهی- مهران (محور دوم اربعین) استان ایلام تا اربعین سال جاری تکمیل می شود، گفت: قطعه اول این واریانت به طول 2 هزار و 300 متر با قراردادی نزدیک به 40 میلیارد ریال سال گذشته به بهره برداری رسید و قطعه دوم آن به طول 2 هزار و 500 متر هم اکنون حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کاظمی افزود: با توجه به وجود صخره های عظیم منطقه و نیاز به کوه بری و ترانشه برداری و حجم عظیم خاکبرداری و خاکریزی و ساخت پل برای احداث این قطعه نزدیک به 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: حذف پیچ های خطر ناک و نقاط پر حادثه و گردنه صعب العبور ترشابه را از اهداف اجرای این واریانت عنوان کرد و افزود: محور ملکشاهی به مهران همه ساله در ایام اربعین به عنوان محور جایگزین ایلام- مهران نقش بسیار موثری در روان سازی ترافیک اربعین دارد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.