به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در نشست با پیمانکاران حوزه راهسازی استان ایلام با بیان اینکه توسعه راه های ارتباطی استان از جمله تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام به مهران در قطعات مختلف در حال انجام است، اظهار کرد: از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
وی افزود: عملیات چهارخطه کردن 35 کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که اقدامات اجرایی آن هم اکنون در سه قطعه مختلف، قطعه اول از مهدی آباد تا ماربره با 30 درصد پیشرفت ، قطعه دوم از محور ماربره تا جندالله 45 درصد پیشرفت و قطعه سوم که شامل هشت کیلومتر بهسازی در این مسیر بوده هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی توسط قرارگاه خاتم انبیاء در دست اقدام است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: سرعت و دقت در اجرای پروژه های راه اربعین در اولویت است، پیمانکاران مربوطه باید تلاش کنند تا از برنامه زمانبندی شده عقب نمانده و تا قبل از ایام اربعین این سه قطعه تکمیل و زیر بار ترافیک رود.
میرجعفریان خواستار استفاده از تمام ظرفیت های قرارگاه با توان مضاعف شد و یادآور شد: در مقاطعی که از برنامه زمان بندی عقب هستیم پیمانکاران بایستی شیفت کاری برای تکمیل این پروژه ها را افزایش ‌دهند.
وی از پیمانکاران و نمایندگان پروژه های راه در استان بویژه قطعات مربوط به جاده ایلام - مهران خواست تا هر هفته از پروژه های زیرمجموعه خود بازدید و پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکلات و نیازهای پروژه های در دست اقدام در این استان را به عمل آورند.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص پیشرفت فیزیکی حفاری تونل دوم راه کربلا (بزرگراه ایلام – مهران) نیز گفت: تونل دوم راه کربلا به طول ۷50 متر به صورت موازی با تونل قبلی در راستای چهارخطه شدن محور ایلام- مهران (محور اربعین) با پیشرفت مناسب در حال حفاری است.
میرجعفریان تاکید کرد: تاکنون و از سمت شهرستان مهران 90 متر آن حفاری شده و عملیات حفاری نیز از سمت ایلام آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: با توجه به آغاز حفاری از سمت مقابل پیش بینی می شود ظرف مدت پنج ماه آینده حفاری این تونل پایان یافته و سپس عملیات کف برداری و لاینینگ آغاز شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.