دکتر مجید جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیات پزشکی ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد جهت ارائه خدمات پزشکی ورزشی و ارتقا سطح سلامت جامعه ورزش براساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان تشکیل شده است.
وی افزود: از مهمترین وظایف هیات پزشکی خدمت رسانی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی به ورزشکاران و خدمات آن در قالب درمانی و آموزشی شامل آموزش تغذیه و روانشناسی در ورزش، فیزیو تراپی، ماساژ درمانی، کمک های اولیه و امداد و نجات است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام ادامه داد: سال گذشته 29 هزار و 181 ورزشکار در استان از خدمات این هیات استفاده و 171 نفر نیز هزینه درمانی دریافت کردند و از ابتدای امسال تاکنون نیز 16 هزار و 940 نفر با تمدید بیمه های مورد نظر زیرپوشش خدمات این هیات قرار گرفته اند که از این تعداد پنج هزار و 934 نفر خانم و 11 هزار و 6 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
جمشیدی با بیان اینکه بیمه هیات های پزشکی ورزشی ورزشکاران یک ساله شده، گفت: ورزشکارانی که در این بازه زمانی دچار آسیب دیدگی های حاد و پرهزینه شوند مدارک و سوابق آنها به فدراسیون ارسال و هزینه درمان آنها کاهش یافته و ورزشکار آسیب دیده از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال 140 بازرسی اولیه در مرکز استان ایلام و شهرستان های تابعه توسط کارشناسان این هیات انجام شده است، یادآور شد: 32 ورزشکار از ابتدای امسال تاکنون هزینه درمانی دریافت کرده اند که از این تعداد 23 نفر مرد و 9 نفر نیز زن هستند.
وی از دیگر خدمات این هیات در سال 97 را برگزاری چهار دوره آموزشی در حوزه های تغذیه در ورزش، دوپینگ، روانشناسی در ورزش و حرکات اصلاحی با حضور 105 نفر از مربیان و داوران اعلام کرد.
جمشیدی گفت: برگزاری 13 دوره آموزشی با حضور 550 نفر از مربیان و داوران و صدور گواهی دوره آموزشی برای نفرات شرکت کننده، 240 بازرسی اولیه، 155 بازرسی ثانویه و 35 بازرسی ادواری در زمینه بهداشت امکان ورزشی، خرید و فروش مواد نیروزا غیر مجاز، بررسی بیمه ورزشکاران و پلمپ چهار باشگاه ورزشی در شهرستان دره شهر همچنین تذکر کتبی به 28 باشگاه ورزشی از اقدامات این هیات در سال 96 بوده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 46 هزار و 121 ورزشکار سازمان یافته است و زیر نظر بیش از 300 هیات ورزشی فعالیت می کنند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.