به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست کارگروه گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وظیفه ما حفاظت از دستاوردها، توجه به ارزش ها و نتایج ارزشمند دفاع مقدس است.
وی افزود: با توجه به مساله تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگران، مقرر شده تا پایان امسال دیدار از همه خانواده های ایثارگران و شهدی استان ایلام توسط مسئولان انجام بگیرد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین باید دیدار با رزمندگان و پیشکسوتان شاخص دفاع مقدس که بازمانده و یادگار هشت سال جنگ تحمیلی هستند نیز در دستور کار مدیران استان ایلام قرار بگیرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نش ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: در هفته دفاع مقدس امسال هشت برنامه شاخص برای اولین بار در استان ایلام برگزار می شود که چهار دهه ادبیات و نشر، فیلم و تئاتر، موسیقی و شعر در حوزه دفاع مقدس از جمله این برنامه ها است که با حضور اندیشمندان، نویسندگان، ادیبان و هنرمندان برگزار می شود.
سرهنگ محمدرضاشرف بیانی افزود: توسعه و نشر ارزش های دفاع مقدس، تبیین جایگاه رهبری و نیروهای مسلح، بصیرت مردم، بهره گیری از فرهنگ عاشورا، همبستگی ملی، نقش فضای مجازی و رسانه ای، جایگاه پیشکسوتان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از محوریت های اصلی برنامه های امسال دفاع مقدس است.
وی یادآور شد: با توجه به تقارن چهل سالگی انقلاب اسلامی با برنامه های امسال هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه های این هفته در سال جاری از اهمیت بسیار مهمی نسبت به سال های گذشته برخوردار است و باید این برنامه ها با شکوه و محتوا محوری بیشتری برگزار شود.
جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: هدف اصلی برنامه های امسال دفاع مقدس با توجه به تحرکات دشمن ایجاد جنگ روانی در جبهه استکبار و نشان دادن عظمت و اقتدار ایران اسلامی به دشمنان است.
سرهنگ جمال شاکرمی افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس ( ما توانستیم ) است که در قالب این شعار گوشه هایی از توانایی و اقتدار نظام و انقلاب در طول چهل دهه از عمر انقلاب اسلامی به رخ دشمنان کشیده می شود.
وی اظهار داشت: برنامه برای هفته دفاع مقدس امسال در نظر گرفته شده که 18 برنامه آن شاخص و محوری است که از مهمترین این برنامه ها می توان به همایش بزرگ 20 هزار نفری اقتدار بسیج و نیروهای مسلح اشاره کرد که این همایش با حضور اقشار مختلف بسیج در پنجمین روز از مهرماه برگزار می شود.
به گفته شاکرمی رزمایش سپاهیان محمدرسول الله (ص) قبل از شروع رسمی ویژه برنامه های دفاع مقدس با حضور 9 هزار نفر از گردان های بیت المقدس و امام علی (ع) متشکل از 30 گردان به مدت یک شبانه روز برگزار می شود.
وی افزود: باید با برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های دفاع مقدس جواب کوبنده و قاطعی به ایران هراسی دشمنان زده شود و با نشان دادن اقتدار و عظمت ایران اسلامی این هراس و جنگ روانی را به جبهه خود دشمنان کشاند.
به گزارش ایرنا، رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس، حضور در مدارس باتوجه به آغاز سال تحصیلی با رویکرد تبیین دفاع مقدس برای دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدای سرباز جنگ تحمیلی، همایش سفیران دفاع مقدس با محوریت نقش بانوان در جنگ تحمیلی، بازسازی عملیات والفجر 6 به مدت 2 شب در بوستان چغاسبز، 25 یادواره شهدا و آبروی محله، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، همایش بزرگ پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور 500 نفر از فرماندهان و افراد تاثیرگذار جنگ از جمله برنامه های استان ایلام در هفته دفاع مقدس است.
در این نشست اعضای کارگروه نیز در خصوص پیشنهاد، انتقاد و وظایف دستگاه های خود بحث و تبادل نظر کردند.
31 شهریور تا 6 مهر همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله عراق به ایران به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.