به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش که درمجتمع فرهنگی وهنری ولی عصر(عج) اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل برگزار شد، 5 گروه برتر موسقی سنتی و محلی اقوام از استان های مازندران، گیلان و گلستان ویک گروه از خوزستان برنامه اجرا کردند.
رئیس انجمن بومی و سرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این آئین گفت: احیای آئین ها و سنت های منطقه و برقراری ارتباط های فرهنگی و پیوند اقوام مختلف استان های کشور و آشنایی با موسیقی ، آداب و رسوم ، گویش ها از اهداف مهم برگزاری این همایش بوده است.
حشمت اله ایاز افزود: حضور شاعران و موسقی دانان استان های شمالی در همایش پیشین بسیار پرشور بود واستقبال خوبی که شهروندان از این همایش داشتن، نشان دهنده این مهم هست که شش دوره قبلی این همایش وجایگاه آن برای مردم دارای اهمیت بوده است.
وی برگزاری همایش شعر و موسیقی اقوام خطه شمال را بستری مناسب برای معرفی فرهنگ بومی دانست و گفت: باید سرمایه های فرهنگی استان را حفظ کرد و برای معرفی آن باید همه استعدادهای هنری مازندران را پای کار آورد.
رئیس انجمن بومی و سرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، با اشاره به اینکه فرهنگ بومی در راستای فرهنگ ملی است، افزود: سنت و آئین ما ریشه در اجداد ما دارد و در سرشت و فطرت هر مازندرانی است.
ایاز همچنین از برگزاری همایش های آئینی ازجمله ' تیرماه سیزده شو، چله شو، جشن مهرگان ' در سال جاری توسط انجمن بومی وسرود اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل دراین شهرستان خبر داد.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.