وقتی زندگی امام خمینی را با دیگر رهبران جهان مقایسه می کنم ، بسیار متاثر می شوم ، ایشان هم در عمل و هم در گفتار الگویی کامل و بی نظیر بودند

دکتر" جی تارو شرما" از میهمانان خارجی کنگره بین المللی رویان برای نخستین بارضمن بازدید از مجموعه حسینیه جماران ، نگارستان و بیت امام خمینی (س) در جماران از نزدیک با ساده زیستی امام و عکسهای تاریخی و انقلابی ایشان آشنا شد.او معتقد است : وقتی زندگی امام خمینی را با دیگر رهبران جهان مقایسه می کنم ، بسیار متاثر می شوم ، ایشان هم در عمل و هم در گفتار الگویی کامل و بی نظیر بودند. گفتگوی کوتاه با او را با هم می خوانیم :

نظرتان در مورد شخصیت ، دیدگاه امام خمینی (س) و نقش ایشان در وحدت جهان اسلام چیست ؟
فوق العاده ، شگفت انگیز و بیاد ماندنی بود. بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم ، وقتی زندگی امام خمینی را با دیگر رهبران جهان مقایسه می کنم ، بسیار متاثر می شوم ، ایشان هم در عمل و هم در گفتار الگویی کامل و بی نظیر بودند. زتدگی و قیام ایشان قیام " گاندی " و مبارزاتش علیه استکبار و استثمار انگلیس را در حافظه تاریخی ام بار دیگر زنده کرد . انقلاب ایران بی شک بزرگترین انقلاب عصر بود ، که نه تنها بار دیگر به ملت ایران حیات بخشید ، بلکه کل جهان اسلام را نیز بیدار کرد. ابعاد شخصیتی امام خمینی چیزیست که به سادگی نمی توان درباره آن حرف زد ، ولی آنچه که امروز دیده ام چیزی جز روحانیت ، صداقت ، و اخلاص نبود . مهمترین عامل ثبات هر کشوری اتحاد ملت و رهبران هشیار و پویاست ، اتحاد کشورها نیز مستلزم شناخت ، باور و ایمان آنان نسبت به رهبرانشان است . همیشه زمانی یک ملت پیروز میشود که در یک نقطه و یک مسئله به فصلی مشترک و هدفی واحد برسند .
چه شناختی از انقلاب اسلامی دارید؟
حرکت امام نیز به نوعی آغازگر جنبشی معنوی و روحانی یود که توانست با پیروزیش وحدت واقعی میان ملت و رهبر را نه تنها به ایرانیان ، بلکه به تمامی جهان اسلام بشناساند ، بی شک دیگر کشورهای مسلمان نیز با الگوپذیری از ایشان آموختند که با اتحاد با دیگر کشورهای مسلمان ، و هدفی مشترک و متعالی می توانند همیشه و در هر زمان پیروز شوند . بازهم باید هشیاری امام را تحسین کرد زیرا ایشان واقعا شخصیتی دقیق و بینش سیاسی والایی درباره جهان اسلام داشتند و آینده ایران و جهان اسلام از مهمترین مسائل ایشان بود .

پس از بازدید از مجموعه حسینیه و نگارستان و بیت امام بطور کلی این فضای معنوی را چگونه ارزیابی می کنید ؟
بسیار تحت تاثیر ساده زیستی امام قرار گرفتم ، من ایشان را رهبری معنوی و فارغ از هر گونه تجملات دیدم ، رهبری آزاده و ساده ، اما دارای کلامی نافذ و قاطع ، بی شک نام امام خمینی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و محبوب ترین رهبران جهان در تاریخ و حافظه مسلمانان جهان ثبت خواهد شد .


.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.