به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اسلامیان روز جمعه پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس افزود: بی شک هر ملتی که در خواب غفلت فرو رود و بیدار و آگاه نباشد، محکوم به شکست است و از همین رو می توان گفت بیداری رمز موفقیت هر ملتی است.
وی ادامه داد: در همین راستا روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل به منظور بیداری مردم پایه گذاری شد و از آن زمان تاکنون به سمبل و نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تبدیل شده است.
اسلامیان با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در ضربه زدن به ملت های آزادیخواه تصریح کرد: دشمن همواره کوشیده تا مانع بیداری مردم جهان شود و از این طریق اهداف شوم خود را به پیش ببرد، اما مردم کشور با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس تحقق این آرزوی دشمن را ناکام می گذارند.
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در چهارمحال و بختیاری افزود: مردم این استان مردمی بصیر هستند و آثار بیداری در آنها را می توان در صحنه های مختلف مشاهده کرد و بی شک امروز نیز در راهپیمایی حضوری گسترده و حماسی خواهند داشت.
اسلامیان خاطرنشان کرد: باید کوشید تا راهپیمایی روز قدس هر سال نسبت به سال گذشته آن باشکوه تر برگزار شود تا این یادگاری ارزشمند امام راحل بخوبی حفظ و حراست شود.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سایر استانهای کشور در 173 نقطه استان چهارمحال و بختیاری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.