دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: علامه فضلی با تالیف کتابهای مختلف و مجاهدت علمی، از ایام جوانی همواره بدنبال تحقق بیداری اسلامی بوده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی تسخیری درهمایش بین المللی چهره های ماندگار حوزوی در قم با بیان اینکه علامه فضلی همواره متاثر از افکار شهیدان صدر و مطهری بود، وی را شخصیتی متجدد معرفی کرد که در عین تجدد از فقه جواهری نیز متاثر است.

وی افزود:علامه فضلی در زمان تحصیل در عراق با اندیشه های ماتریالیستی به مبارزه پرداخت و از موسسین حزب الدعوة الاسلامیة در عراق بود و امروز نیز در شرق عربستان به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب منشأ تاثیر است.

تسخیری با بیان اینکه علامه فضلی دانش آموخته حوزه و دانشگاه است، گفت: ایشان متاثر از افکار مترقی حضرت امام(س) و شهید مطهری تلاش داشت که بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها ارتباط ایجاد کند و ضمن ارادت به مکتب اهل بیت(ع) مدعی تقریب بین مذاهب نیز بود.

وی علامه فضلی را الگویی مناسب برای طلاب جوان ذکر کرد و تاکید کرد: تلاش علمی ایشان در دوران جوانی و ابتدای طلبگی، نمونه ای بارز از یک طلبه موفق است که باعث شد اساتید گرانقدر با تعابیری بالا از ایشان یاد کنند.
لازم به ذکر است که این همایش به همت جامعة المصطفی و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.