دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت بخش عمده ای از ماموریت های اورژانس البرز به صورت خدمات رسانی هوایی صورت گرفت.
این مسئول افزود: در جریان این تعداد ماموریت، یک هزار و442 مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و8 هزار306 ماموریت برای درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی انجام گرفت.
بابایی گفت: تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس های اورژانس 115 البرز بالغ بر 10هزارو 554 نفر و تعداد افرادی که از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند نیز 4 هزارو 410 نفر بودند.
وی، عملکرد بی سابقه پایگاه اورژانس هوایی البرز در مرداد ماه را انجام 35 عملیات ویژه و ارائه خدمت به بیماران و مصدومان بد حال و انتقال از مناطق دور دست و بعضا صعب العبور به مراکز درمانی تخصصی استان اعلام کرد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت:57 مصدوم و بیمار بدحال توسط اورژانس هوایی البرز ضمن ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی استان اعزام شدند که می توان به انتقال بیمار 45 ساله با مشکل کاهش هوشیاری در منطقه ای با ارتفاع بیش از 10 هزار پا در شهرستان طالقان اشاره کرد که در کارنامه پرواز این مدل از بالگرد تخصصی اورژانس در کشور بی سابقه بود .
مرکز اورژانس 115 البرز با یک فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 61 دستگاه آمبولانس و 4 دستگاه موتور آمبولانس و با بهره مندی از حدود 450 نفر نیروی عملیاتی متعهد و خدمتگزار به صورت شبانه روز به مردم و مسافران البرز خدمات ارائه می دهند.
از ابتدای فصل تابستان تاکنون با مستقر شدن اتوبوس آمبولانس ها و آمبولانس ها در جاده ها و مسیرهای پر تردد استان آماده است تا در کمترین زمان در محل وقوع حادثه و یا بر بالین بیمار حاضر شود.
با آغاز ماه پایانی از فصل تابستان و اوج گیری سفرهای تابستانی، شاهد افزایش تردد در محور های مواصلاتی استان خواهیم بود.
بابایی از مسافران و کسانی که قصد سفر از جاده های مواصلاتی استان البرز را دارند خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین در نظر گرفتن نکات بهداشتی، سفری خوش و خاطره انگیز را برای خود و همراهانشان رقم بزنند.
وی گفت: مسافران و مردم در صورت وقوع حادثه و یا بیماری، ضمن حفظ آرامش با شماره 115 تماس برقرار کرده و شرح حال بیمار یا مصدوم را به پرستاران تریاژ تلفنی ارائه نماید،در صورت تشخیص اورژانسی بودن وضعیت، نسبت به دریافت ادرس دقیق محل اقدام می شود. خواهشمندیم با حوصله به راهنمایی های ارائه شده توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس به محل، انها را به کار گیرید.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.