مجید استادکاظمی روز یکشنبه با اعلام این خبر، گفت: با نگاهی به جمعیت کلانشهر کرج، کمبود اتوبوس به منظور خدمت رسانی مناسب به شهروندان امری ملموس است، اما نباید از یاد برد که کاهش تعداد اتوبوس ها در این سال ها، مشکلی است که اکثر شهرهای کشور با آن روبرو هستند.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته در یک ماه گذشته، طرح به کارگیری 100 دستگاه اتوبوس جدید با مشارکت بخش خصوصی را تهیه و از جنبه های مختلف کارشناسی مورد بررسی قرار دادیم.
استاد کاظمی بیان داشت: در شرایط موجود که شهرداری با تنگای مالی مواجه است، تحمیل هزینه خرید اتوبوس (هر دستگاه یک میلیارد تومان) به این نهاد خدمت رسان، اقدامی فاقد توجیه است؛ لذا در نظر داریم تا با دعوت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های قابل توجه بخش غیردولتی، ضمن ارائه خدمات مناسب به شهروندان کرجی، زمینه افزایش سهم بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی شهر را فراهم کنیم.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به مزایای طرح تهیه شده در سازمان تحت امر خود گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه اتوبوس های درون شهری، هزینه ی بالای نگهداری اتوبوس های ملکی است، بر این اساس در طرح اشاره شده این موضوع به پیمانکار واگذار شده، چرا که اتوبوس های جدید توسط بخش خصوصی بهره برداری شده و سازمان بابت خرید اتوبوسها مبلغی را پرداخت نمی کند.
وی خاطر نشان کرد:تلاش می شود در صورت اخذ مجوزهای لازم، به ازای کارکرد اتوبوس ها در خطوط معین شده، شهرداری مبلغی را به عنوان یارانه بلیط به بخش خصوصی پرداخت و تنها بر نحوه ارایه خدمات نظارت کند.
وی در ادامه عنوان کرد: این طرح ضمن کاهش هزینه های سازمان در ناوگان اتوبوس های درون شهری، افزایش بازدهی در خدمات ارایه شده را به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: لایحه ی مربوطه در دست تهیه است و در آینده نزدیک به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد، امید داریم با رویکرد مثبتی که اعضای شورا نسبت به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر دارند، طرح مزبور بررسی شده و نظر نهایی در مورد چگونگی و زمان اجرای آن اعلام شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.