به گزارش ایرنا، بانوان به عنوان نیمی از جامعه در شرایط فعلی اقتصادی با ورود به چرخه اقتصادی می توانند این چرخه را هرچه کیفی تر به جریان درآوردند.
اگر جامعه ای بخواهد به کارآفرینی زنان بپردازد باید بانوان جامعه را که توانمند هستند را از لحاظ اقتصادی تقویت کند که البرز با وجود پتانسیل های اقتصادی و تولیدی فراوان می تواند نقش بسزایی را دراین زمینه ایفاء کند.
اعضای کمیته توان افزایی اقتصادی بانوان دراین نشست بر دستیابی به بازار مصرف تاکید کردند و کارآفرینی را منوط به راه اندازی یک واحد تولیدی نداستند.
اشتغال فراگیر با اهداف ایجاد فرصت های شغلی به ویژه برای جوانان دانش آموخته دانشگاهی بیکار، ارتقای اشتغال پذیری و مهارت آموزی نیروی کار، کاهش عدم تعادل های بازارکار از دیگر مباحث مطروحه دراین نشست بود.
محمد تقی شریفی نماینده دفتر امور ورستایی و شوراهای استان البرز دراین نشست گفت: دولت تسهیلات خوبی برای اشتغال زایی روستایی اختصاص داده داست.
وی افزود: سه عامل درآمد معکوس خانواده، جمعیت بیکار و جمعیت روستایی برای پرداخت میزان تسهیلات روستایی درنظر گرفته شده است.
شریفی خاطرنشان کرد: با سند مالکیت و سفته تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی افزود: امروز مهاجرت روستاییان به شهرها درامد سرانه کشور را کاهش داده و توسعه خدمات و اشتغالزایی کاهش مهاجرت روستاییان را به شهرها در بر خواهد داشت.
شریفی ادامه داد: بنابراین بهبود فضای کسب و کار در سطح جامعه ضروری است که دولت در مسیر ایجاد اشتغال هرچه بیشتر واحدهای تولیدی روستایی را پنج سال از پرداخت مالیات معاف کرده است.
وی اضافه کرد: در گردشگری و بوم گردی روستایی ظرفیت های قابل توجهی است که بانوان می توانند نقش مثمر ثمری را دراین زمینه ایفاء کنند.
نماینده دفتر حمایت از جذب وسرمایه گذاری استانداری البرز نیز ادامه داد: ایجاد اشتغال براساس قانون در روستاها ازطریق صندوق توسعه ملی صورت می گیرد .
معصومه صالحی فرد افزود:امروز به انرژی های نو و تجدید پذیر بیش از گذشته نیاز داریم که با توجه به شرایط اقلیمی کشور انرژی های خورشیدی مورد استقبال است .
وی گفت: اگر توانمندی در روستاها است با استفاده از سرمایه گذ اران خارجی باید رایزنی انجام شود
وی خاطرنشان کرد: 1.87 درصد سهم استان البرز در اشتغالزایی از طریق بخش های مختلف کشاورزی ،گردشگری و صنایع دستی است.
صالحی فرد ادامه داد: هشت بانک عامل برای ارایه تسهیلات روستایی همکاری دارند که امیدواریم گام های موثرتری دراین زمینه برداشته شود.
وی یادآورشد: دربحث طرح های اشتغال حمایتی از جمله مشاغل خانگی شامل افراد بد سرپرست و بی سرپرست نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اقدامات موثر خود را دارند.
پرهام رضایی نسب راهبر نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز گفت: افرادی که به دهیاری ها و شوراهای روستایی مراجعه می کنند باید طرح داشته باشند.
وی افزود: بسیاری از بانوان فعال دراین زمینه توانسته اند برندی را برای خود ثبت کرده اند.
رضایی نسب ادامه داد: تسهیلات به شاغلان تعلق نمی گیرد و با کارشناسی و نظارت بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید دقت نظر بیشتر داشت.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات باید به فرایند کاری و محصول برسد بنابراین خروجی آن باید مشخص باشد .
رضایی نسب گفت: کارآفرینان باید به تعهدات خود برای اشتغالزایی بویژه دربحث بیمه کارکنان دقت نظر کافی را داشته باشند.
وی ادامه داد: شرکت های مشاوره کارآفرینی و کسب و کار به فرد کمک می کند برای طرح تا با ارایه یک طرح مناسب زمینه اشتغالزایی پایدار را ایجاد کند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.