به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: این برنامه برای اولین بار است که در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به اجرا در می آید واستان البرز در سال تحصیلی 98-97 مجری پایلوت سمپاد مهارتی است.
وی با اشاره به اینکه سمپاد مهارتی در 2 رشته ی گرافیک برای دختران و شبکه و نرم افزار برای پسران در 2 مدرسه فرزانگان و سلطانی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج راه اندازی می شود، یاد آورشد: آموزش و پرورش البرز درزمینه های پژوهشی، پرورشی، ورزشی، آموزشی و قرآنی کارنامه درخشانی دارد.
وی خاطرنشان شد: دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان البرز در جشنواره ها ومسابقات حضوری چون ابن سینا ، دریا مسیر پیشرفت، خوارزمی و المپیادهای علمی در سطح جهانی و کشوری مدال های رنگارنگی را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید فعالیت کنگره قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان کلید می خورد تا دانش آموزان از برکات آموزه های قر آنی در امتداد طرح فراگیر قر آن بهره مند شوند.
مهاجرانی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی و کار تیمی در مدارس سمپاد کشور در حال تقویت و حمایت است که در این زمینه می توان به کارسوق ها اشاره کرد.
وی افزود: سالانه کار سو ق های مختلفی همانند کار سو ق های علوم اعصاب شناختی ، مهندسی ژنتیک در مدارس استعدادهای درخشان از جمله در البرز برگزار می شود که تا کنون نتایج ارزشمندی را به دنیال داشته است.
وی در ادامه ایجاد دلبستگی مذهبی و ملی در بین دانش آموزان را ضروری دانست و یادآور شد: در فرآیند تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم تا مفهوم وطن و حب وطن و احساس دلبستگی به میهن برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود تا دانش آموزان به وطن دوستی افتخار کنند.
وی گفت: باید به گردش نخبگان نیز توجه کنیم و آن را یک فرصت بدانیم که در این زمینه می توان به ایمان افتخاری ، یاسمن فرزان ، علی رجا نی ، الهام یاوری و...اشاره کرد که همگی از فارغ التحصیلان سمپادی می باشند اما بعد از تحصیلات تکمیلی خود در کشور های ارو پایی یا امریکا به ایران عزیز باز گشته اند تا ایران اسلامی از دانش و تجربیات علمی و پژوهشی این عزیزان بهره مند شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 5 هزار نفر آن در 17 مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.