عبدالرضا ابراهیمی معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به ایرنا گفت: این مانور در پلاک اصلی ولایت رود و در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به صورت غیرمترقبه انجام شد.
وی با بیان اینکه این پلاک حدود 4 هزار هکتار وسعت دارد و از لحاظ صنعت توریسم اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: پلاک اصلی ولایت رود در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی واقع شده که به نوعی مالکیت این عرصه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت آن با حفاظت محیط زیست است.
وی گفت: در این مانور پایشی شماری از نیروهای حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست البرز حضور داشتند.
ابراهیمی هدف از انجام این مانور حفاظتی را پایش تمام پلاک و شناسایی تصرف های احتمالی عنوان کرد و افزود: بعضی از افراد سودجو و متصرف به دلیل دور از دسترس بودن این پلاک ها وهمچنین کم بودن تعداد نیروهای حفاظتی از فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی می کنند.
وی اظهار داشت: با اجرای این مانورها حدود تصرفات کل پلاک شناسایی و جلوی تصرفات احتمالی بعد در اراضی ملی گرفته شده و در نهایت از هر گونه زمین خواری جلوگیری می شود.
معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه برای اجرای مانور اصلی دراین منطقه منتظر ورود فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین بخشدار آسارا هستیم، گفت: در مشاهدات اولیه در منطقه با شروع به کار ساخت یک ساختمان که به صورت غیرقانونی در این اراضی انجام می شد مواجه شدیم در حالیکه قبل از این توقف عملیات به آن ها ابلاغ شده بود.
وی اجرای این پایش ها را از حدود یکسال قبل با هماهنگی شورای اداری عنوان کرد و افزود: قبل از این اینگونه مانورها در پلاک اغشت در ساوجبلاغ و همچنین در پلاک سرودار کرج انجام شده بود که ضمن شناسایی متصرفان، پرونده ها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه اجرای این گونه مانورها را به صورت ماهی یکبار است، اظهار داشت: این مانورها بدون اعلام قبلی و به صورت غیرمترقبه انجام می شود.
وی تاکید کرد که اجازه هیچگونه تصرف و تجاوز به افراد سودجو را نمی دهیم زیرا اراضی ملی متعلق به مردم بوده و جزو انفال عمومی است و اجازه نمی دهیم که سودجویان برای خود سرمایه ناحق بسازند و با حداقل امکانات حداکثر تلاش خود را می کنیم جلوی تصرف هر گونه اراضی ملی را بگیریم.
استان البرز دارای حدود 470 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.