به گزارش ایرنا، حمداله شعبانپور روزسه شنبه در جمع خبرنگاران استان البرز که در مجتمع فرهنگی و تفریحی دشت بهشت مشکین دشت برگزار شد، افزود: در خصوص انتخاب شهردار مشکین دشت ما هیچ الزام، اجبار و تهدیدی که در فضای مجازی منتشر می کنند را نداریم و همه تصمیم ها براساس خرد جمعی است.
وی ادامه داد: با توجه به استعفای شهردار سابق مشکین دشت ما طبق قانون یک زمان کوتاه چند روزه فرصت دادیم، افرادی که تمایل دارند سکان شهرداری مشکین دشت را به دست گیرند، آمادگی خود را با فرستادن رزومه و ثبت آن در دفتر شورای شهر مشکین دشت اعلام کنند.
وی گفت: تاکنون تاکنون حدود 16 نفر برای شرکت در این انتخاب نام نویسی کرده اند که البته بیش از یک سوم از نامزدهای شهرداری مشکین دشت از پرسنل استانداری البرز هستند.
شعبانپور بیان داشت: بنابراین کسی که در فضای مجازی خبر منتشر می کند که استانداری الزام و تهدید کرده که حتما شورای شهر مشکین دشت باید از این مجموعه انتخاب کند، چنین ادعایی به هیچ وجه صحت ندارد و این امر اساسا با ماهیت مشورت پذیری شورا مغایرت دارد.
وی ادامه داد: من و سایر اعضای شورای شهر مشکین دشت در خصوص این کسانی که نامزد شدند از مردم شهر، بزرگان، اهل فهم و فرمانداری و استانداری درباره تک تک افراد مشورت گرفتیم، ضمن اینکه خاصیت، اهمیت و شرایط انتخاب این است که گزینه ها باید مورد تحقیق قرار گیرند.
وی با تاکید براینکه تحقیق و استعلام لازمه هر انتخاب و انتصابی است، گفت: برای کمترین پستی که در کشور وجود دارد استعلام منوط به همان پست و شاخصه های لازم آن با توجه به شرایطی که امروز در کشور حاکم است و اتفاقات ناخوشایندی که در چند شهر و شهرداری پیش آمده است، این امر باعث شده که اعضای شورا نسبت به این موضوع بسیار حساس شوند و در خصوص تک تک افراد استعلام و تحقیق را با جدیت مورد پیگیری قرار دهند.
رئیس شورای اسلامی مشکین دشت، افزود: اولین استعلام از محل کار و مسئول مربوطه است، لذا اگر چنین اتفاقی رخ داده، در قالب استعلام و تحقیق بوده است و هیچگونه اجباری و توصیه ای از ناحیه فرمانداری و استانداری البرز در خصوص انتخاب شخص خاصی به مجموعه شورای شهر مشکین دشت نشده است.
وی یادآوری می شود: در آستانه انتخاب شهردار مشکین دشت، گردانندگان چند کانال خاص در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب ادعا کردند که استانداری البرز و فرمانداری فردیس قصد دارند فرد مورد نظر خود را به عنوان شهردار مشکین دشت تحمیل کنند که این امر علاوه بر نارضایتی و تکدر خاطر اعضای شورای این شهر، می تواند به عنوان نشر اکاذیب مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.
شهردار مشکین دشت چندی پیش از سمت خود استعفا کرد.
شهر 80 هزار نفری مشکین دشت در غرب شهرستان فردیس واقع است.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.