به گزارش ایرنا، به اعتقاد جامعه شناسان و کارشناسان موفقیت یا ناکامی هر شخص یا جامعه ای وابسته و متکی بر انتخاب هایی است که آن شخص یا جامعه انجام می دهند، حال اگر این گفته درست باشد که هست، فردیس در آستانه یکی از همان انتخاب های سرنوشت ساز قرار گرفته است وشهروندان فردیس در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی، برای اولین بار اعضای شورای اسلامی مستقل خود را راهی پارلمان این شهر خواهند کرد.
ممکن است گفته شود فردیسی ها تاکنون همراه و همپای سایر هموطنان در دهها انتخابات برگزار شده شرکت کرده و به افراد مورد نظر خود رای داده اند، البته که این گفته و نظر کاملا درست است، اما باید بپذیریم که ماهیت این دوره از انتخابات شورای اسلامی در فردیس با همه انتخاب های گذشته توفیر دارد.
پس از آنکه در مهر ماه سال 89 نام زیبای البرز بر پیشانی این استان نشست، فردیس همزمان با جشن نیمه شعبان سال 92 به ششمین شهرستان استان البرز تبدیل شد، با این حال تغییری در شورای اسلامی یا همان پارلمان شهری فردیس پدید نیامد و اعضای شورای این شهر وابسته به شورای اسلامی کلانشهر کرج باقی ماند.
باری، اکنون که برگزاری پنجمین دوره انتخابات مستقل شورای اسلامی در فردیس مسجل شده، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ رسانه ای البرز که بیش از دو دهه در استان و بخصوص فردیس فعال بوده ام، با درک حساسیت این دوره از انتخابات و نقش حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، عموم همکاران رسانه ای، صاحب نظران، قلم به دستان و همه دلسوزان این شهرستان نوپا را به همدلی و همکاری هرچه بیشتر دعوت می کنم تا شاهد برگزاری انتخاباتی شایسته و در خور شان شهروندان شریف این شهر باشیم.
باید تاکید کنم که برای دست یابی به این اهداف به هیچ وجه بنا نداریم که به گذشته بازگردیم و پرسش هایی از این دست که چرا برغم استقلال شهرستان فردیس، شورای اسلامی این شهر تغییر نکرد را مطرح کنیم و حتی به دنبال کنکاش در این نظر و رویکرد هم نیستیم که چرا برخی ها هنوز هم روی خوشی نسبت به استقلال شورای اسلامی فردیس از خود نشان نمی دهند، بلکه هدف ما جلب توجه افکار عمومی به حساسیت این دوره به عنوان اولین دوره انتخابات شورای اسلامی در این شهر است.
انتخابی که بطور قطع ضمانتی برای پیشرفت و موفقیت آینده فردیس است، هرچند فرض دیگر این مساله را هم نمی توان و نباید از نظردور داشت که اگر این انتخابات با مشارکت کم مردم و بی توجهی به ویژگی های انتخاب اصلح برگزار شود، چه بسا نتیجه ای معکوس و توام با افسوس در پی داشته و زمینه را برای مدعیان و مخالفانی که برگزاری انتخابات مستقل در فردیس را در تقابل با منافع مردم این شهر قلمداد می کنند، فراهم می سازد.
براین اساس ابتدا باید این مطالبه عمومی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان انتخابات اعم از هیات های اجرایی و نظارت و دیگر نهادهای ذیربط را یاداوری و گوشزد کنیم که مبادا برخی ها با سو استفاده از نیازهای اقتصادی و دست یازیدن به گرایش های قومی و طایفه ای، تبلیغات و وعده های غیرعملی، صرف هزینه های آنچنانی، فضاسازی های کاذب و به اصطلاح خرید رای، بتوانند ارا مردم این شهر را به نفع خود مصادر کنند، بدیهی است که این امانتی بزرگ در دست انهاست و باید به عنوان امین مردم از تک تک آنها مراقبت و محافظت کنند.
از همه اینها مهمتر و حساس تر، فرصت استثنایی ومغتنمی است که برای فردیس نشینان مهیا شده است، چراکه آنان می توانند در این اولین دوره انتخابات مستقل شورای اسلامی، با انتخاب افراد و شخصیت های اصلح که خوشبختانه شمارشان در فردیس کم هم نیست، شورایی را تشکیل دهند که نه در استان البرز که در کشور نمونه و الگو باشد.
بی تردید یکی از راه های دست یابی به این مهم، شناخت کافی از پیشینه، عملکرد و حال فعلی افرادی است که واجد شرایط بوده و با تایید صلاحیت، به عنوان نامزدهای انتخاباتی در این دوره معرفی شده و خود را در معرض انتخاب مردم فهیم و شریف فردیس قرار خواهند داد.
طبق برآوردهای فردیس بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد که دستکم 300 هزار نفر از انان واجد شرایط رای دادن هستند که می توانند در این دوره 9 نفر از افراد نخبه و فرهیخته را به نمایندگی خود راهی اولین دوره شورای اسلامی این شهر کنند.
هرچند اکنون برای قضاوت خیلی زود است اما مرور اسامی ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات شورای اسلامی فردیس نشان می دهد که در کنار افراد گمنام و کمتر شناخته شده، افراد سرشناس و دارای کارنامه موفق در میان انها کم هم نیست، لذا معرفی، شناساندن و بیان کارنامه، فعالیتها و عملکرد آنان، البته با رعایت دقیق و همه جانبه قانون انتخابات، یکی از مهمترین و مشخص ترین اهداف و برنامه هایی است که آنها را به عنوان رسانه در دستور کار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و افکار عمومی در این شهر قرار داده ایم.
از این رو، جدای از توضیح و توصیف های کلی همچون توانمند و متعهد، مدیر و مدبر، مجرب و کارامد، متدین و متخصص و ... تلاش خواهیم کرد، با چهره نگاری واقعی، انعکاس عملکرد و بیان پیشینه و روند و نحوه ارایه خدمت به مردم، اطلاعات و معلومات مشخص و دقیقی را در اختیار مخاطبان و افکار عمومی در این شهر قرار دهیم که بالطبع تحقق این اهداف به همکاری نزدیک و همه جانبه عموم شرکت کنندگان در رقابتهای انتخاباتی فردیس نیاز دارد.
خلاصه اینکه در این روزها که به تدریج تنور انتخابات در حال گرم شدن است و از طرفی با توجه به ترفندهای تاثیرگذار تبلیغاتی و صرف هزینه های هنگفت توسط برخی ها، همواره امکان و احتمال انتخاب افراد غیراصلح وجود دارد، به عنوان یک فعال رسانه ای و بخاطر دو دهه فعالیت اطلاع رسانی در فردیس و تعلق خاطر خاصی که به این شهر محل زندگی خود دارم، از هیچ کوششی برای شناساندن افراد اصلح به مردم و تلاش برای شکل گیری شورایی قوی و کارآمد در این شهر که به حق نیازمند رشد و پیشرفت است، دریغ نخواهم کرد.
در پایان با یاداوری اهمیت انتخاب ها در موفقیت یا عدم موفقیت هر شخص یا جامعه ای، یقین دارم که تشکیل شورایی مستقل و متشکل از افراد متعهد، متخصص و با صداقت که اکثریت دیدگاهها و گرایش ها و سلیقه های مختلف در فردیس را نمایندگی می کنند، در آینده ای نه چندان دور این شهر پرجمعیت را دچار تحولی بزرگ و شگرف خواهد کرد.
یادداشت از منصور جمشیدی
7417/1535منصورجمشیدی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.