به گزارش ایرنا، محمد امین بزازپوری فرشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مسئولان نیز با همدلی و همراهی مردم را به سمت خرید کالاهای ایرانی سوق دهند، اظهار داشت: هر کشوری در اولین قدم برای توسعه و پیشرفت اقتصادی نیازمند اقداماتی اساسی است که مهمترین آنها نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای داخلی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت، ضامن فروش هر محصولی در تمام دنیا است، گفت: این موضوع باید با فراهم کردن شرایط لازم از سوی دولت و مردم، آنچنان در وجود تولید کنندگان پرورش داده شود که رقابت سالم را مهمترین هدف کار خود و تولید قرار دهند.
بزاز پوری فرشی افزود: جامعه باید توجیه شود تا زمانی که از کالای داخلی و تولید کننده داخلی حمایت نکند و بیش از 80 درصد آنچه که مصرف می کند از کشور خود نباشد نباید انتظار توسعه و پیشرفت اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: نامگذاری سال های اخیر به نام اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری این مسئله را تداعی می کند که این مهم با هدف توسعه همه جانبه کشور از سوی نظام تشخیص داده شده و آنچه برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی لازم است عزم تمام مسئولان، تلاش تولید کنندگان در راستای ارتقای کیفیت و همدلی، همفکری و همراهی مردم با خرید و مصرف این کالاها است.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش حمایت از صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال پایدار و گسترش عدالت اجتماعی است گفت: امروز سهم صنایع کوچک در ارزش افزوده ایجاد شده کشور رقمی نزدیک به 17 درصد است و تقریبا 18 درصد از کل صادرات را شامل می شود.
بزازپوری فرشی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی،صنایع کوچک محسوب می شوند، باید حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک از طریق اعطای تسهیلات مالی، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای تورهای صنعتی، اعزام هیات های تجاری و صنعتی به نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله مهمترین برنامه های در دستور کار باشد.
وی گفت: هم اکنون صنایع کوچک و متوسط بیش از 96 درصد صنایع کل کشور و حدود 50 درصد از اشتغال کشور را در برگرفته و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در این صنایع به نحوی حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز خاطرنشان کرد: صنایع کوچک با توجه به سرمایه اولیه پایینی که نیاز دارند، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی کنند اما در مقابل ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند، بنابراین ضرورت دارد حمایت بیش از پیش از صنایع کوچک در دشتور کار قرار گیرد تا شاهد رونق این صنایع و افزایش میزان اشتغالزایی آنها باشیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.