رحیم بنامولایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید، اتاق بازرگانی نیز به عنوان یکی از اعضای رسمی و نماینده بخش خصوصی در «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» شناخته شد.
وی افزود: براساس این مصوبه که به دستور رئیس جمهور ی نیز ابلاغ شده است، افزون بر اتاق بازرگانی ایران، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای صنعت، معدن و تجارت ، امور اقتصادی و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی ، کشور و رئیس کل بانک مرکزی به عنوان 6 عضو دیگر ستاد مرکزی تسهیل و رفع موانع تولید انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: با اجرای این مصوبه امید است مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه دربحث تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام و تعیین تکلیف بدهی های معوقه و نیز موانع موجود در مسیر بهبود فضای کسب و کار برطرف شود.
وی افزود: در مصوبه اشاره شده در هر استان گارگروه ویژه ای با عنوان « کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» به ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات با اهمیت این مصوبه جدید در این است که ستاد و کارگروه های ذکر شده موظف شده اند صرفا از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاههای اجرایی و اعضای ذیربط استفاده نمایند و به هیچ عنوان تشکیلات جدید ایجاد نکنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: علاوه بر اعضای ستاد اشاره شده، حسب مورد از دیگر وزرا و مدیران نیز برای حضور در جلسه ستاد دعوت خواهند شد.
بنامولایی افزود: در استان ها نیز این ستاد به ریاست استاندار و با حضور مدیران سازمان های ذیربط و روسای اتاق های بازرکانی ، تعاون و اصناف استان تشکیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: یکی از تصمیمات بسیار مهم و اساسی مشمول این مصوبه مجلس که اجرای دقیق آن مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفته است ، الزام بانک ها و موسسات اعتباری برای پرداخت تسهیلات به واحد های مورد تایید ستاد مذکور ظرف مدت یک ماه است.
وی گفت: در مصوبه مورد بحث تصریح شده است اگر بانک یا موسسه ای بنا به دلایلی با پرداخت اینگونه تسهیلات مخالفت کرد ، بایستی دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوطه به هیات موضوع این مصوبه قانونی تسلیم نماید.
7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.