مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز از ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد بهره برداران، کاهش هزینه ها و تولید با توسعه صنایع تبدیلی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فردوس رحیمی نسب، گفت: با توجه به نتایج مطالعات گوناگون در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه، ایجاد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به ویژه صنایع غذایی در قطب های تولید می‌تواند ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات فرآوری کشاورزی موجب ارتقاء سطح بهره وری و ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد بهره برداران و کاهش هزینه ها و تولید و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی و تحقق امنیت غذایی را بدنبال داشته باشد. 

وی افزود: در همین ارتباط و در راستای پیشبرد صنایع تبدیلی و تکمیلی استان طی سه ماهه اول سال 97، تعداد 8 فقره جواز تاسیس و 2 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت 452 میلیارد ریال و ظرفیت اسمی جواز تاسیس 25 هزار تن و ظرفیت پروانه بهره برداری 82 هزار تن و جذب مواد خام در جواز تاسیس صادره به ظرفیت 34 هزار تن و جذب مواد خام برای 2 واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت 111 هزار تن اقدام گردیده است.

رحیمی نسب اظهار داشت: الویت طرح‌های صنایع تبدیلی استان البرز در سال 97 شامل مواردی چون تبدیل و فرآوری ضایعات کشتارگاهی؛ فرآوری و قطعه بندی و بسته بندی و انجماد گوشت قرمز و سفید؛ فرآوری و بسته بندی تخم مرغ؛ غذاهای آماده و نیمه آماده و توسعه و تکمیل زنجیره تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره تولید و ... برای پیشبرد کاری پروژه های صنایع تبدیلی و غذایی بوده و در مباحث اقتصاد مقاومتی نیز افزایش جذب مواد خام؛ کاهش ضایعات و اشتغالزایی در استان البرز در سال 97 مد نظر است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز عنوان کرد:  در سال 97 سهم افزایش جذب مواد خام 89 هزار و 567 تن و سهم کاهش ضایعات برابر با 8 هزار و 956 تن و اشتغال زایی 260 نفر تا پایان سال در بخش صنایع تبدیلی البرز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با پیگیری مکرر سازمان جهاد کشاورزی استان، وام های کم بهره از قبیل صندوق توسعه ملی و کارا و بهین یاب به بخش صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته و در حال حاضر بالغ بر 100 میلیارد تومان به این بخش معرفی شده است که در حال جذب است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی البرز در پایان گفت: برای معرفی بقیه تولید کنندگان در صورتی که ضوابط و معیار های معرفی را داشته باشند هیچگونه مشکلی، نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.