مسعود شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درکرج، افزود: دراین پرونده الکترونیکی اطلاعات دانش آموزان، اولیاء، مشاوران و مدیران مدارس دسته بندی می شود که این اقدام در شناساندن استعدادها ی دانش آموزان و تسهیل در فرآیند هدایت تحصیلی آنان نقش موثری دارد.
وی با اشاره به اینکه 18هزار مشاور در مدارس کشور فعالیت دارند، یادآورشد: مشاوران در مدارس نقش موثری درهدایت تحصیلی درست دانش آموزان پایه نهم و حتی کنکور سراسری دارند.
وی تصریح کرد: به جز مقطع متوسطه دوره اول در سایر مقاطع تحصیلی با کمبود 34 هزار نفر مشاور روبرو هستیم.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی 97-96، مشاوران مدارس مسئولیت یک میلیون و 17 هزار دانش آموز پایه نهم برای ورود به دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی آینده را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه تمام ظرفیت ها برای دانش آموزان در رشته های مختلف فراهم شده،خاطرنشان شد: براساس نظر سنجی صورت گرفته در تمام رشته ها به جز تجربی، رضایتمندی ایجاد شده که این نارضایتی در رشته یاد شده هم طبیعی است زیرا حجم درخواست ها و علاقمندی دانش آموزان در آن بیشتر از سایر رشته های تحصیلی است.
شکوهی از هدایت تحصیلی به عنوان تعیین مسیر و پایه ریزی برای زندگی فرد یاد کردو یادآورشد: شناساندن توانایی واستعداد، رغبت ها، ارزش ها و ویژگی شخصیتی دانش آموزان در فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه یک ضرورت به شمار می رود.
وی به ملاک ها و عوامل انتتخاب رشته در هدایت تحصیلی پایه نهم در دوره اول متوسطه اشاره کرد و اظهارداشت: در هدایت تحصیلی ملاک هایی چون نظر دانش آموز،اولیا، عملکرد تحصیلی، آزمون های مشاوره ای رغبت ،نظر خواهی از دبیران،و مشاور 10 تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: انتخاب رشته صحیح دانش آموزان در پایه نهم علاوه بر خدمات مشاوره ای نیاز به نگاه هم اندیشی والدین با دانش آموزان نیز دارد.
وی در پایان به والدین توصیه کرد: از اجبار کردن در انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم پرهیز کنند زیرا در آینده مشکلات زیادی را همانند ترک تحصیل، افت تحصیلی، عدم رضایت شغلی را برای فرزندشان به همراه دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.