به گزارش ایرنا، سی و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 2002 در تهران برگزار شد و این بار پس از 16 سال رقابت های آسیایی کشتی نونهالان در 2 رشته فرنگی و آزاد مرداد ماه و در یک تابستان داغ و مهیج در کرج برگزار تا تابو عدم میزبانی کشورمان شکسته شود.
میزبانی این رقابت ها در حالی به کشور ما داده شد که کشتی با تمام فراز و نشیب های خود، در قلب هر ایرانی پهلوان دوست می تپید، ایران یعنی نور پهلوانی و تیتر عشق برای پهلوانی با کشتی معنا پیدا خواهد کرد.
پس از برگزاری 2 جام شاهد و کودک در سال گذشته به میزبانی البرز، بار دیگر نور امید با کمک مردم مهمان دوست مرج و گوش شکستگان البرز رخ داد و این بار میزبانی یک رقابت بزرگ پس از سالها به کشورمان داده شد.
میزبانی این دوره از رقابت ها به خوبی نشان داد که با تمامی کش و قوس ها و بهانه های مختلف که ایران نتواند میزبانی ها را بر عهده گیرد، اما با پذیرفتن میزبانی رقابت های آسیایی کشتی نونهالان به ایران و استان البرز یعنی جهان پذیرفته است که ایران مهد کشتی باقی خواهند ماند و این جایگاه را به هیچ کسی دیگر نخواهد داد.
حال که برگزاری این رقابت ها پس از سالها به کشورمان داده شد، در تابستان داغ 97، به وفت کرج همه باید دست به دست هم داده تا بار دیگر ایران خود را به آسیا و جهان نشان دهیم.
استان البرز، طی سال های گذشته با پرورش کشتی گیران بزرگی همچون حسین نوری، علیرضا کریمی، یوسف قادریان و رضا خدری نشان داده که حرف های زیادی برای گفتن دارد.
این بار نیز با میزبانی رقابت های آسیایی کشتی نونهالان پسر به استان البرز، می توان از ظرفیت های این استان برای رشد ورزش کشتی استان و کشور به خوبی بهره برد.
استاندار البرز هفته گذشته در جلسه شورای ورزش استان با بیان اینکه برگزاری رقابت های آسیایی و بین المللی در این استان، موجب شناساندن هر چه بیشتر و بهتر البرز در سطح جهانی می شود اظهار داشت: حضور ورزشکاران ملی، آسیایی و جهانی فرصتی است که باید از آن برای توسعه و معرفی هر چه بیشتر این استان استفاده کرد.
محمد علی نجفی افزود: با اعطای میزبانی رقابت های کشتی نونهالان آسیا به استان البرز، همه مسئولان باید اهتمام جدی داشته باشند تا این رقابت ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای جوانان باید هرچه بیشتر نشاط اجتماعی را در قالب ورزش به وجود آورد، که برگزاری این دوره از مسابقه ها هستند که موجب ایجاد نشاط اجتماعی شدند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه، این استان در ماه های آینده میزبان برگزاری 3 رویداد بزرگ ورزشی در سطح ملی و آسیایی است اظهار داشت: برگزاری رقابت های آسیایی کشتی نونهالان در مرداد ماه ، همایش پیاده روی 100 هزار نفری در کرج و میزبان رقابت های آسیایی قایقرانی اسلالوم در رودخانه کرج ازجمله رویدادهای بزرگی است که به میزبانی البرز انجام می شود.
امیر غفرانی افزود: انجام این رقابت های بزرگ که نشان از ظرفیت های بالای استان البرز با وجود زیر ساخت های ضعیف آن دارد، نیازمند همکاری همه دستگاه ها از جمله بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رقابت های آسیایی باید آقایان و بانوان با هم برگزار شود، 16 سال است که این دوره از رقابت ها در ایران برگزار نشده، با تلاش های صورت گرفته در مرداد ماه امسال در رده نونهالان پسر میزبانی این رقابت ها به نام ایران به البرز داده شده است.
غفرانی گفت: طبق نظر فدراسیون بین 10 تا 15 تیم در این دوره از رقابت ها شرکت می کنند و تمامی تلاش ما بر این است که بتوانیم همانند رقابت های کشتی بین المللی جام شاهد و روز جهانی کودک که توانسته ایم به بهترین نحو برگزار کنیم، این رقابت ها را نیز در شان کشورمان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این رقابت ها از 10 مرداد به مدت 4 روز در 2 رشته فرنگی و آزاد انجام می شود اظهار داشت: با توجه به استانداردهای فدراسیون، هتل در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برای اسکان ورزشکاران در نظر گرفته شده و به جز این هتل مکان های دیگری درشهرستان با شرایط مناسب برای اسکان وجود دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: این رقابت ها، فرصتی است که صنایع استان می توانند از این رویدادهای ورزشی که در سطح ملی و آسیایی بیننده های زیادی دارند با تبلیغات گسترده ، نسبت به معرفی هر چه بیشتر تولیدات خود اقدام کنند.
غفرانی با بیان اینکه شهرستان‌های استان البرز دارای ظرفیت بسیار بالا کشتی است افزود: کشتی استان البرز قابلیت مدال آوری آسیایی و جهانی را دارد.
رییس هیات کشتی البرز نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: پس از 16 سال، میزبانی رقابت های آسیایی کشتی نونهالان پسر در 2 رشته فرنگی و آزاد به ایران و استان البرز داده شده است.
حمید یاری با اشاره به میزبانی 2 رویداد کشتی جام شاهد و کودک در سال گذشته به البرز اظهار داشت: سازمان ها در برگزاری این 2رقابت کمک قابل توجه ای به برگزاری نکردند، این در حالی است که این مسابقات ورزشی می تواند شهر کرج و استان البرز را در بخش صنایع دستی، گردشگری را هر چه بیشتر معرفی کند.
وی با بیان اینکه 8 هزار نفر در استان البرز به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی کشتی مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: رقابت های آسیایی کشتی نونهالان پسر از 10 مرداد ماه در سالن ورزشی انقلاب کرج با حضور تیم های آسیایی آغاز می شود.
یاری گفت: برای برگزاری این رقابت ها، با امکانات محدود در استان تلاش داریم تا به حداکثر بهره وری رسیده و به گونه ای عمل کنیم که ظرفیت های استان را به خوبی نشان دهیم.
وی با بیان اینکه این رقابت ها در رده سنی نونهالان و در سنین 13 و 14 سال برگزار می شود اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای ما برای اینکه بتوانیم چهره خوب کشور و استان را به دنیا نشان دهیم این بود که شرایط اسکان را برای خانواده این نونهالان نیز فراهم کنیم که البته این مهم نیازمند حمایت مسئولان استانی است.
رئیس هیات کشتی البرز با اشاره به اینکه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هنوز مشخص نشده اند خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم از استان البرز نیز ورزشکارانی در این رقابت ها شرکت دهیم.
یاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های کشتی البرز گفت: در سال 96، موفق به کسب 3 مدال جهانی، 5 آسیایی، 24 بین‌المللی و 62 مدال کشوری در سال 96 توسط کشتی‌گیران آزاد و فرنگی رده‌های مختلف شده اند.
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از40 اعزام به مسابقات کشوری در دو بخش آقایان و بانوان انجام شد که مهم ترین این مدال ها شامل قهرمانی حسین نوری در مسابقات آسیایی دهلی نو و قهرمانی جهانی، کسب مدال های آسیایی و جهانی توسط علیرضا کریمی و کار جوانمردانه این کشتی در عدم رویارویی با حریف رژیم صهیونیستی که مورد تقدیر جامعه ایران و رهبر انقلاب قرار گرفت .
یاری گفت: قهرمانی یوسف قادریان در مسابقات آسیایی باکو و قهرمانی جهان و رضا خدری در مسابقات آسیایی بود و انتخاب رضا خدری و حسین نوری به عنوان برترین کشتی گیران جهانی در ماه مارس از دیگر افتخار آفرینی های کشتی گیران البرزی بوده است.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.