به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی در تبریز افزود: امیدوارم با افزایش کیفی و کمی فعالیت های قرآنی بتوانیم سهم خود را در قبال دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی ادا کنیم.
وی با بیان این‌که بهترین داستان‌ها در قلب قرآن است، یادآور شد: قرآن کریم، بهترین شیوه دعوت به طریق حق را دارد و به همه نیازهای فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان در زمینه‌ها و زمان‌های مختلف پاسخ گفته است.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بشارت نزول قرآن کریم در کتاب پیشینیان آمده بود، اضافه کرد: نمی‌توان ادعا کرد همه در ارتباط با قرآن کریم به وظایف سنگین خود عمل کرده‌ایم؛ امروز باید در جای جای کشورمان فرهنگ قرآنی حاکم شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و خروج قرآن کریم از مهجوریت، افزود: امروز کودکان و جوانان بسیاری قرآن را در قلب و زبان خویش جای داده‌اند که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این‌که موفقیت جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به واسطه‌ی حاکم شدن فرهنگ قرآنی در امور و زندگی‌شان است، یادآور شد: در جنگ 33 روزه لبنان نیز شاهد بودیم که چهار هزار نفر از رزمندگان حزب‌الله در مقابل بیش از 60 سال هیمنه‌ رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کردند و این قدرت به خاطر پیوند با آیات قرآنی بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که باید در همه اجزای جامعه اسلامی ما، فرهنگ قرآنی حاکم شود، گفت: هرگز نمی‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در رابطه با قرآن عمل کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: باید افتخار کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که اصول و قواعد قرآن در آن حاکم است اما وظایف ما در قبال قرآن بسیار سنگین بوده و باید فضای جامعه را قرآنی کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که حق تلاوت قرآن تنها در حفظ آیات، آموزش، قرائت و تجوید نیست، افزود: طبق روایتی، ائمه‌ی معصوم کسانی هستند که حق تلاوت قرآن را ادا می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که باید در آیات قرآن تدبر کنیم، گفت: عالم ربانی کسی است که در قرآن کریم تدبیر و تحصیل کرده باشد.
وی با بیان این‌که قرآن، تاریخ و زندگی شخصیت‌های تاریخ‌ساز را برایمان بازگو می‌کند، افزود: قرآن هم معجزه است و هم از آینده خبر می‌دهد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به فعالیت چشمگیر سازمان های مردم نهاد استان در حوزه قرآن گفت: باید این فعالیت ها در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هر چه بیشتر گسترش یابد.
مجید خدابخش افزود: وظیفه ماست شرایطی فراهم کنیم که صدای تلاوت قرآن از خانه های مردم شنیده، جامعه با قرآن مانوس و در آیات قرآنی تدبر و تفسیر شود.
وی اضافه کرد: اگر عمل به قرآن را در همه ارکان زندگی خود جاری کنیم، جامعه نورانی می شود.
در این آیین همچنین 43 برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآنی برای راهیابی به مسابقات کشور معرفی شدند.
مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی در 2 مرحله برگزار شد؛ در مرحله شهرستانی این مسابقات 2 هزار نفر رقابت کردند که از میان آنها 494 نفر به مسابقات استانی راه یافته بودند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.