به گزارش ایرنا، گزارش تحلیلی نوسانات قیمت کالاهای اساسی، میزان ذخائراستان و میزان تولید کالاهای اساسی، گزارشی از پرونده هایی که برای کنترل هرچه بیشتر بازار تشکیل شده از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.
وضعیت البرز در قیمت ها در مقایسه با کشور، وجود ظرفیت های تولیدی دراین استان که می توان برای بهبود هرچه بیشتر چرخه اقتصاد از آنها بهره گرفت و تاکید برهمراهی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی مختلف برای نظارت و کنترل قیمت ها در بازار ازدیگر موضوعاتی بود که به آنها پرداخته شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز دراین نشست گفت: در بسیاری از کالاها مشکلی در کالاها از نیز میزان دراین استان نیست.
جهانگیرشاه مرادی افزود: برای برخی از کالاهای واحدهای صنعتی وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت برنامه خوبی دارد و امروز شاهد آن هستیم که در بسیاری از کالاها میانگین استانی البرز نسبت به کشوری در قیمت ها پایین تر و در برخی از کالاها بالاتر است.
وی ادامه داد: در مجموع استان البرز میانگین خوبی در بحث قیمت ها در مقایسه با میانگین کشوری دارد.
این مسئول گفت: در حوزه گوشت قیمت استان به جز مرغ گرم بالاتراست و قیمت برنج طارم درجه یک و تایلندی نسبت به میانگین کشوری پایین تر هستیم.
شاهمرادی اضافه کرد: با توجه به نوسانات قیمت ها تاکید می شود بر درج و قیمت گذاری کالاها توجه بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در تنظیم بازار نقش اصناف و اتاق اصناف نقش حمایتی و کنترلی است که این مهم نیز هرچه بیشتر باید مدنظر قرار گیرد.
رییس جهاد کشاورزی استان البرز نیز دراین نشست گفت: در خصوص پرداخت طلب کشاورزان تاکنون 88 میلیارد ریال برغم مشکلات مالی داده شده است.
سید مجید موسوی افزود: مابقی طلب کشاورزان براساس تخصیص اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده می شود.
وی افزود: دامداران اقدام به ذخیره سازی ذخایر دامی از جمله یکهزار و 500 تن جو، 8 هزار تن ذرت و 169 تن سویا داشته اند و در طرح ضیات اقدامات موثری رخ داده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز درادامه افزود: اگرچه حمل و نقل در قیمت صیفی جات و سبزی جات تاثیرگذار بوده اما بسته های حمایتی نیز تاثیر خوبی را داشته است.
علی اکبر مختاری اضافه کرد: سه هزار و 400 پرونده تخلف داشتیم که 86 درصد منجر به صدور حکم شده و تا پایان ماه نیز مابقی انجام می شود.
وی گفت: گرانفروشی، عدم درج قیمت، صدور فاکتور از اقدامات مهمی است که باید در تنظیم بازار مدنظر قرار گیرد.
مختاری خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق 13 میلیارد تومان متهمان محکوم شده اند و این میزان به جز حوزه بهداشت و دارو بوده است.
وی افزود: در موضوع ارز نیز ورود شده و در این زمینه نیز بانک ها باید مکلف شوند با رصد هرچه بیشتر شود تا کسی که ارز گرفته و به تعهد خود عمل نکرده به تعزیرات حکومتی معرفی شود.
مختاری اضافه کرد: در تلفن همراه اقدامات موثری رخ داده و فعالیت های خوبی درحوزه تجهیزات پزشکی شروع شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: قیمت برخی از تجهیزات دیالیزی افزایش یافته و دراین زمینه ورود شده است.
مختاری افزود: نرخ پایین طلای دست دوم که خرید و فروش می شد که ضربه به تولید داشت نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی یادآورشد: به ممنوع کردن فروش خودروهای امانی هم ورود شده است و در کل در استان البرز اگر ارز گرفته شده و کالایی وارد نشده، باید موضوع به تعزیرات ارجاع داده شود.
مختاری افزود: دربازرسی صنعت در یک برنامه شش ساله تضعیف شاهد هستیم که می توان در این زمینه از ظرفیت ناظران افتخاری استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از اصناف از جمله قنادی ها سرخود نرخ تعیین می کنند که لازم است کمیته نرخ گذاری آنها فعال شود.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.