به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در سومین کارگروه تنظیم بازار در استانداری کرمانشاه تاکید کرد که کمیسیون تنظیم بازار باید براساس قیمت های واقعی که به دست مصرف کننده می رسد تشکیل شود.
در این جلسه گزارش سازمان جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت موجودی کالاهای اساسی و نیز گزارش خرید گندم و کلزا ارائه شد.
رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، خواستار در دستور کار قرار گرفتن تکمیل زنجیره تولید مرغ منجمد در استان شد و گفت: در استان نیاز به تونل انجماد و سردخانه مرغ داریم که باید از محل کمک های فنی اعتباری به این نوع طرح ها تسهیلات داده شود.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکنون 110 هزار تن گندم و 12 هزار و 600 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.
این گزارش همچنین پیش بینی خرید گندم امسال را 700 هزار تن اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
محسن رستمی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز گفت: این کارگروه علاوه بر رصد قیمت های بازار مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور را نیز باید پیگیری کند.
او افزود: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته قیمت گذاری کالاهایی که در رده یک هستند توسط کمیسیون های نظارت و با مشارکت 11 دستگاه در سازمان صنعت تعیین و اعلام می شود.
به گفته رستمی، قیمت ها در گروه بندی دوم کالاها توسط اتحادیه ها با همکاری انجمن حمایت از مصرف کننده ها تعیین می شود.
وی بیان داشت که در دسته سوم کالاها قیمت ها را خود اتحادیه ها براساس ضوابط تعیین می کنند.
رستمی بر نظارت بیشتر کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: در صورت تخلف برخورد قاطع انجام می شود و علاوه بر تشدید نظارت های سازمان صنعت و معدن ، سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این زمینه اقدام می کند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.