به گزارش ایرنا، خیرالله ترخانی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز با بیان اینکه بیشتر مدارس این استان از کتابخانه های مناسب برخوردار نیستند، اظهار داشت: با افزایش گرایش به فضای مجازی، جامعه کمتر به سمت مطالعه کتاب پیش رفته و به همین منظور نیاز است تا کتابخانه های عمومی را در البرز تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: فضای مجازی آسیب هایی دارد که با بالابردن سرانه مطالعه می توان از گسترش و ترویج این آسیب ها در جامعه جلوگیری کرد.
ترخانی گفت: آسیب های اجتماعی بیشتر به عدم فرهنگ سازی برمی گردد و اولین قدم برای فرهنگ سازی ترویج مطالعه و افزایش سرانه فضای کتابخانه ای است.
وی با بیان اینکه مسایل اقتصادی نیز بر کاهش گرایش به سمت مطالعه تاثیر گذار است اظهار داشت: با کاهش قدرت خرید مردم، به همان میزان خرید کتاب نیز کاهش می یابد و این مهم نشان می دهد که باید کتابخانه های عمومی را در شهرستان ها توسعه بدهیم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری البرز خاطرنشان کرد: پرداخت نیم درصد عوارض شهرداری ها به کتابخانه ها به میزان درآمد شهرداری ها برمی گردد و هر قدر ساخت و ساز در شهرها بیشتر باشد این نیم درصد نیز افزایش می یابد، اما با توجه به شرایط امروز نمی توان روی این نیم درصد حساب کرد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.