به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی چهارشنبه شب در جمع اعضای جبهه اصلاح طلبان خراسان رضوی در خانه احزاب استان افزود: نگاه دولت این است که در زمان تصدی رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی شرایط استان در مقوله های مخلتف رو به بهبودی بوده است.
وی اظهار کرد: دولت دوازدهم تصمیم داشت همه استانداران کشور را تغییر دهد اما از نظر خود برگشت و برخی استانداران از جمله استاندار خراسان رضوی در مسئولیت خود باقی ماندند.
وی گفت: ارزیابی ما از دولت باید بر اساس شعارهای آن باشد و دولت آقای روحانی دولت فراجناحی است لذا در استانداری نیز افراد کارآمد در مسئولیت های مختلف قرار گرفته اند.
حسینی افزود: از اعضای گروههای سیاسی استان انتظار داریم در زمینه طرحها، بخش ها و پروژه های مختلف دیگر در حوزه های اجتماعی استانداری نظر بدهند.
وی اظهار کرد: من در دوران مسئولیت خود در دولت تدبیر و امید تمام فرمانداران به جز یک نفر در فرمانداری زاوه را تغییر دادم که فرماندار زاوه نیز به زودی تغییر می کند.
وی گفت: تمام فرمانداران استان که در دولت تدبیر و امید تغییر کرده اند در چارچوب حامیان دولت می گنجند.
حسینی افزود: 14 بخشدار در زمان مسئولیت من تغییر کرده اند که یا اصلاح طب هستند یا گرایش به اصلاح طلبی دارند.
وی اظهار کرد: برخی مدیران کل که در دوره ریاست بنده تغییر کرده اند از جمله مدیر کل میراث فرهنگی، مدیر کل تامین اجتماعی و مدیر کل دامپزشکی همه جزو اصلاح طلبان هستند.
وی گفت: تلاش کرده ایم با رویکرد کارآمدی و ایجاد محبوبیت بین مردم، مدیران را انتخاب کنیم زیرا معتقدیم اصلاح طلبی باید در عمل و کار مشخص شود.
حسینی راه اندازی پارلمان مشورتی زنان و توسعه تشکل های غیر دولتی را از جمله مصادیق اقدامات اصلاح طلبانه در دوره مسئولیت خود در استانداری خراسان رضوی برشمرد.

* امنیت باید مردم پایه باشد
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: معتقدیم که امنیت باید مردم پایه باشد لذا طرح امنیت مردم پایه را در دستور کار قرار دادیم که نخستین اقدام در این راستا راه اندازی مجمع خیرین امنیت ساز بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای انسداد الکترونیکی مرز خراسان رضوی تاکنون پنج دوربین حرارتی را در فاصله 200 کیلومتر از مرز نصب کرده ایم که برای پوشش دهی کل مرز 10 دوربین دیگر مورد نیاز است.
وی کوچک کردن حریم مرز را از دیگر اقدامات ارتقای امنیت در استان دانست و گفت: طرح تعاونی مرزنشینان در استان و طرح آبخیزداری مرزی به اجرا درآمد و در این راستا فروش مواد سوختی به مرزنشینان واگذار شد که از این طریق سه هزار و 500 خانوار مهاجرت معکوس به مناطق مرزی خراسان رضوی داشته اند.
حسینی با اشاره به رویکرد توسعه فرهنگی در خراسان رضوی افزود: در هفت ماه امسال پرداخت سهم نیم درصد از درآمد شهرداری های استان به کتابخانه ها نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: همچنین دراین مدت عضویت در کتابخانه های عمومی 17 درصد، افزایش نسخ کتابخانه های عمومی 18 درصد و مراجعه به کتابخانه ها 20 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در حوزه فرهنگی باید جریان سازی فرهنگی داشت و بدون رویکرد ساختار شکنانه و قالبی فعالیت های فرهنگی را گسترش داد.
معاون استاندار خراسان رضوی اجرای نذر فرهنگی در روستاها، راه اندازی شب های فرهنگی، راه اندازی هفته های فرهنگی شهرستان ها و حمایت از ورزشهای بومی و محلی را از طرحهایی برشمرد که برای توسعه نشاط اجتماعی در استان در حال اجراست.
وی افزود: استان خراسان رضوی طی سه سال متولی در حوزه امنیت رتبه نخست کشور را به دست آورده و رتبه دهم کشور در زمینه بیکاری و رتبه هشتم کشور در زمینه طلاق را داشته است.

*رشد 74 درصدی تشکل های غیر دولتی در استان
حسینی گفت: تعداد تشکلهای غیردولتی در استان نیز با 74 درصد افزایش از 540 تشکل در ابتدای دولت تدبیر و امید به 940 تشکل در سال جاری رسیده است.
وی افزود: در همین راستا عرصه فعالیت تشکلهای غیردولتی در استان از پنج قلمرو به 20 قلمرو گسترش یافته و تشکلها توسعه قشری نیز داشته اند.
وی راه اندازی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، راه اندازی شورای گفت و گوی اصحاب فرهنگ و هنر با دولت، خانه جوانان، خانه احزاب و پارلمان مشورتی زنان را از دیگر اقدامات خراسان رضوی در راستای توسعه مشارکت های مردمی برشمرد.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی موفق بوده اما در فرهنگ و اقتصاد با ناکامی هایی همراه بوده است.
وی گفت: فرهنگ و اقتصاد به طور مستقیم بر آسیب های اجتماعی اثرگذار است لذا ایران تاکنون نتوانسته مدل موفقی در مدیریت فرآیندهای اجتماعی ارائه دهد.
وی افزود: رویکرد کنترلی ما در مواجهه با آسیب های اجتماعی موفق نبوده و دیر وارد مقوله رویکرد اجتماعی نسبت به آسیبها شده ایم و در همین رویکرد هم از همه ابزارها استفاده نکرده ایم.
حسینی گفت: نظام آموزشی در حوزه دانش آموزی معلول است و نظام آموزشی در بخش دانشگاهی نیز معلول تر می باشد لذا باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
خبرنگاران: میترا عبدالهی و مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489/3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.