استاندارالبرز با اشاره به تاثیر مستقیم ایجاد اشتغال پایدار در برابرکاهش مشکلات اقتصادی موجود، گفت: بانک‌های عامل در بخش اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات این حوزه باید گزارش مستمر ارائه دهند که علل تعلل در این روند برای مردم و مسئولان مشخص شود.

به‌گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی درجلسه شورای اشتغال استان که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد با اشاره به اینکه بانک‌ها باید با جدیت بیشتر، همراهی لازم را برای توسعه اشتغال فراگیر و روستایی داشته باشند، افزود: البرز در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت های بسیاری است و مساحت کم اراضی زراعی نمی‌تواند فعالیت این بخش را محدود کند از این رو باید تسهیلات بانک کشاورزی در این راستا، هدفمند ارائه شود.

استاندار البرز بیان کرد: تمایل به ویلاسازی در زمین های اطراف ساوجبلاغ باعث شده قیمت زمین در این منطقه 6 برابر زمین های شمالی شود از این رو نباید اجازه داد با چنین ساخت و سازهایی بسترهای کشاورزی از بین برود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی بخصوص در حوزه جوانان، ناشی از بیکاری است ادامه داد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و در معرض تهاجم های فرهنگی و اقتصادی با چالش هایی مواجه است از این رو ایجاد اشتغال پایدار می تواند تاثیر بسزایی در این روند داشته باشد.

نجفی گفت: اکنون شرکت های بزرگ کشور به دلیل اقدامات و تعاملات برون مرزی دچار موانعی هستند که می‌توان این خلا را با اشتغال فراگیر و روستایی جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه البرز رشد خوبی در حوزه ایجاد بسترهای اشتغال داشته افزود: این امر به خصوص در بخش جوانان و فارغ الحصیلان کافی نیست بنابراین باید از ایجاد اشتغال فراگیر بیشترین بهره برداری را داشت.

استاندار البرز اضافه کرد: بانک های عامل در بخش اشتغال فراگیر و اعطای تسهیلات این حوزه باید گزارش مستمر ارائه دهند که علل تعلل در این روند برای مردم و مسئولان مشخص شود.

وی به اهمیت کارورزی و کارآموزی برای مهارت آموزی جوانان و فارغ الحصیلان اشاره کرد و گفت: این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید با جدیت بیشتری مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

نجفی با اشاره به اینکه منابع کشور محدود و مصارف زیاد است افزود: عوامل بسیاری در داخل و خارج کشور درصدد اختلال در اداره کشور هستند بنابراین چنین رویکردی نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان مسئولان کشور موظف به ارائه خدمات به مردم و ساماندهی امور در بحران ها هستیم و هیچ بهانه ای نمی تواند سد راه این تکلیف بزرگ شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه باید طرح های جامع و کاربردی در حوزه ایجاد اشتغال فراگیر ارائه شود، گفت: مشکلاتی که در شرایط خاص کشور در حوزه اشتغال وجود دارد با اشتغال فراگیر و روستایی و آموزش هایی در قالب کارورزی و کارآموزی قابل حل است.

وی افزود: جوانان و فارغ الحصیلانی که دوره های کارورزی و مهارت آموزی می بینند می توانند با دریافت تسهیلات برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کنند بنابراین بانک ها در ارائه تسهیلات به آنها باید با توجه ویژه‌ای اقدام کنند.

نجفی عنوان کرد: جمهوری اسلامی همواره با همراهی، همدلی، تعامل و هم افزایی مردم و مسئولان از چالش‌ها و موانع عبور کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.