معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی معطوف به توانمندسازی جوانان و جویندگان شغلی است، گفت: می‌توان از این طرح در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی کردستان بهره گرفت.

به گزارش ایلنا حسین فیروزی در نشست طرح اشتغال عمومی ویژه استان‌های کردستان و کرمانشاه با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی قرار نیست به‌طور کامل مشکل بیکاری را در استان‌ها رفع کند، گفت: اما می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این معضل اجتماعی- اقتصادی داشته باشد.

وی اظهار داشت: این طرح در کشورهای دیگر تجربه شده و این چراغ راهنمای مناسبی برای اجرا در اختیار ما قرار می‌دهد که البته لازم است متناسب با موقعیت و ظرفیت کشور بومی سازی شود.

فیروزی با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی معطوف به توانمندسازی جوانان و جویندگان شغلی است، تاکید کرد: می‌توان از این طرح در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی کردستان بهره گرفت.

‍ مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گفت: ناظرانی که در این طرح بکار گرفته می شوند به عنوان بازوان ادارات کار محسوب می شوند که می توانند در کاهش حوادث کارگاهی و ارتقای ایمنی در محیط های کاری مثمر ثمر باشند.

احمدرضا پرنده تاکید کرد: انتقال آموزش‌های کاربردی به کارفرمایان و کارگران از جمله مهم‌ترین اهداف مدنظر در  طرح اشتغال عمومی است.

به گفته مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدت زمان اجرای این طرح ۴ ماه است و در صورت نیاز و تامین اعتبار مجدد، تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.