عباس دمیرچی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: امسال یک هزارو 130 نفر از استان البرز در قالب 8 کاروان ، 4 کاروان مدینه قبل و 4 کاروان نیز مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: یکی از ارکان مهم سفرحج موضوع آموزش زائرین پیش از اعزام است ،که این مهم با دقت کامل در حال انجام است.
دمیرچی افزود: برگزاری صحیح و دقیق جلسات توجیهی زائران قبل از عزیمت و حین سفر برای بالابردن شناخت و فراهم کردن آمادگی های ذهنی، روحی زائران بیت الله الحرام برای شرکت در ضیافت عظیم الهی در موسم حج از دغدغه اصلی مدیران و روحانیون کاروان هااست .
دمیرچی حضور مستمر نماینده وبازرس سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این جلسات را، برای رصد و ارزیابی نکات آموزشی و احکام مهم برشمرد و تاکید کرد : فعالیت کاروان ها پیش از سفر و حین سفر مورد ارزیابی دقیق کارشناسان و بازرسان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: معاینات و آزمایشات پزشکی حجاج به پایان رسیده و زائران در مرحله انجام واکسیناسیون مننژیت هستند. این مقام مسئول اهم موضوعات آموزشی در این جلسات را بیان احکام و مناسک حج، امنیت در سفر، بیان نکات درمانی و بهداشتی و کمک های اولیه، تاریخ و اماکن مقدس ، اخلاق و آداب مهارت های زندگی برشمرد.
مدیرکل حج و زیارت استان البرز اعزام اولین کاروان استان البرز را 28 تیر به مدینه منوره اعلام کرد و گفت :آخرین گروه کاروان حجاج استان البرز نیز حدود 23 شهریور به میهن باز می گردند.
1535/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.