به گزارش ایرنا، مجتبی تقوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهلت اظهارنامه مالیاتی مشاغل تا 31 خرداد و غیر قابل تمدید است، مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی شرکت ها و مستقلات نیز تا پایان تیر ماه تعیین شده است.
وی اضافه کرد: محرومیت از معافیت مالیاتی 180 میلیون ریالی برای هر یک از کسبه و جریمه 30 درصدی عدم تسلیم اظهار نامه که غیر قابل بخشودگی است از جمله مسایلی است که در صورتی که اظهار نامه ها به موقع تسلیم نشود برای این واحدها ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی مستقیم داشته ایم اظهار داشت: در همین مدت 10 هزار و 400 میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده در استان جمع آوری شده است.
تقوی گفت: این میزان در بخش مالیات مستقیم 22 درصد و در ارزش افزوده 23 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در 2 ماهه ابتدای سال جاری نیز در بخش مالیات مستقیم 890 میلیارد ریال و در ارزش افزوده هزار و 240 میلیارد ریال، مالیات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل امور مالیاتی البرز با اشاره به شفاف سازی با هدف اطمینان بخشی به مردم، مدیران ، تولید کنندگان و صادرکنندگان اظهار د اشت: به همین منظور اداره کل امور مالیاتی به شناسایی دانه درشت ها پرداخته و 900 میلیارد ریال تشخیص و صادر و مراحل دادرسی مالیاتی قرار دارند.
تقوی گفت: به صورت دقیق اطلاعات در خصوص دانه درشت ها داریم و انتظار ما از مردم و اصحاب رسانه این است که موارد این چنینی را به ما گزارش کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز پایلوت شناسایی منابع جدید مالیاتی طی 2 سال گذشته در کشور بوده افزود: بخشی از رشد مالیاتی در استان به اجرای ماده 110 شرکت هایی که در استان فعالیت می کنند اما مالیات را به استان های دیگر از جمله تهران پرداخت می کنند که با اجرای این ماده توانسته ایم بیش از 260 پرونده واحدهای تولیدی و صنعتی را دریافت کرده ایم.
تقوی گفت: به روز رسانی پرونده های مالیاتی و شناسایی منابع جدید از دیگر عوامل افزایش مالیات در این استان بوده است.
وی در ادامه به مساعدت به شهرداری های استان اشاره و خاطر نشان کرد: تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری 540 میلیارد ریال کمکی بوده که به شهرداری و دهیاری های استان با هدف عمران، توسعه و آبادانی استان شده است.
تقوی افزود:در سال 96، بیش از 4 هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری های استان کمک کرده ایم، که از این مبلغ 2 هزار و 900 میلیارد ریال سهم شهرداری ها بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی البرز با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: بیش از 100 برند ملی در استان وجود دارد که امسال از تمام واحدهای تولیدی حمایت می شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.