به گزارش ایرنا، این شورای راهبردی در زمینه سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری تشکیل شد.
درابلاغ این سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری که نشان از درایت ایشان و حساسیت مسئله است موضوعاتی از قبیل تسهیل درامرازدواج، ترویج خانواده و سبک زندگی که مسائلی مهم در هویت بخشی جامعه به شمار می رود مورد توجه قرار می دهد.
نیازهای سالمندان ، توجه به مطالبات جمعیت جوان جامعه ، افزایش امید به زندگی و سلامت عمومی از دیگر موضوعا اجتماع مورد توجه در نشست این هفته شورای راهبردی جمعیت در استان البرز بود که دران 14 بند از سیاست های شورا برای اعضا به منظور برنامه ریزی منسجم تر ابلاغ شد .
ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی.، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد از جمله سیاست های ابلاغی است.
اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی در باره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش‌ مهارت‌های زندگی و ارتباطی در ذیل این سیاست ها مورد اشاره قرار گرفته است.
ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی- ایرانی و توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی از جمله بندهای موضوعی این شورا بود که اعضای حاضر در حوزه های درمانی و اجتماعی وضعیت البرز را دراین راستا مورد بررسی قرار دادند .
همچنین دراین نشست ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت و تغذیه سالم جمعیّت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بویژه اعتیاد، سوانح، آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌ها، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب مورد بررسی قرار گرفت.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.