حامد فرضی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پایان هفته گذشته نشست توزیع اعتبارات ذخیره ارزی برگزار شد، افزود: با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مقرر شد که 200 میلیون دلار برای فعالیت های آبخیزداری از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای فعالیت های آبخیزداری و توانمندسازی جوامع محلی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در داخل روستاها از طریق احداث سدها و بندهای آبخیزداری و تقویت سفره های آب زیرزمینی اختصاص داده می شود.
وی گفت: همچنین تامین آب پایدار کشاورزی برای ساکنین روستاها و توسعه اراضی شیب دار در مناطق مستعد ایجاد کشاورزی و باغداری به خصوص در طالقان و کرج و ایجاد سد به منظور جلوگیری از کم کردن میزان رسوب و افزایش پوشش گیاهی از دیگر اهداف اختصاص این اعتبار است که با همکاری و مشارکت مردم در اجرای کارهای آبخیزداری انجام خواهد شد.
فرضی با بیان اینکه این اعتبار بایستی تا پایان سال جاری جذب شود، افزود: با جذب این اعتبار 50 طرح آبخیزداری پیش بینی شده که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن باید به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: این ردیف اعتباری با توجه به محدودیت سطح استان البرز برای نخستین بار است که اختصاص یافته که نوید خوبی را برای این مجموعه می رساند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یادآور شد: اعتبارات استانی بر اساس تراکم جمعیت، اهمیت سرزمینی، میزان علاقمندی و مشارکت مردم در کارهای آبخیزداری، توسعه بخش کشاورزی و نیازهای منطقه و آن استان و بر اساس سطح سرزمینی اختصاص می یابد.
وی گفت: با جذب این اعتبار تلاش بیشتر ما این است که وضعیت معیشتی در داخل حوزه های آبخیز تغییر پیدا کند و منابع آبی خوبی برای توسعه و پایداری کشاورزی و مهاجرت معکوس به روستاها انجام شود.
استان البرز دارای 516 هزار هکتار وسعت است که 434 هزار هکتار آن مشمول اراضی ملی و دولتی است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.