به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل در شهرستان نظرآباد افزود: از رسانه های جمعی انتظار می رود که دستاوردهای تولیدی و موفقیت های بخش صنعت را اطلاع رسانی کنند.
استاندار البرز نیز گفت: واحدهای تولیدی موفق مانندکارخانه محور خودرو وابسته به شرکت ایران خودرو
که در شهرستان نظرآباد با 370 نیروی انسانی به خوبی کار می کند، نمونه های غرور و عزت ملی هستند.
نجفی ادامه داد: کارکنان این واحد تولیدی، خودباوری و خوداتکایی را به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: محصولاتی که اکنون در کارخانه محور خودرو نظرآباد تولید می شود درگذشته نه چندان دور از سایر کشورها وارد می شد اما اینک محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی دراین کارخانه به دست مشتریان می رسد.
استاندار البرز بیان داشت: در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به مشکلات واحدهای صنعتی به صورت ویژه رسیدگی می شود.
نجفی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل کم آبی تالاب صالحیه نظرآباد و آبگیری آن پرداخت و افزود:
این تالاب از موضوعات مهمی است که باید به صورت ویژه بررسی شود.
وی ادامه داد: طبق گفته مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست البرز اگر تا پایان تیرماه سال جاری این تالاب آبگیری نشود با تشدید ریزگردها مواجه خواهیم شد .
وی گفت: باید برای نجات مردم این منطقه، کارگروه هایی را تشکیل می دهیم و با تخصیص اعتبار معضل کم آبی تالاب صالحیه را برطرف خواهیم کرد.
استاندار البرز با اشاره به فعالیت فرودگاه آموزشی تفریحی آزادی در شهرستان نظرآباد بیان داشت: تاکنون ظرفیت های این شهرستان از جمله فرودگاه آزادی به خوبی معرفی نشده است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز دراین نشست اظهار داشت: شهرستان نظرآباد دارای 2 شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد است که در شهرک سپهر 203 واحد و در شهرک نظرآباد 132 واحد و در خارج از شهرک ها 39 واحد تولیدی فعال وجود دارد.
جهانگیر شاهمرادی افزود: میزان اشتغالزایی در شهرک صنعتی نظرآباد 13 هزار و 440 نفر بوده که با توجه به جمعیت 154 هزار نفری شهرستان 25 هزار نفر در حوزه صنعت وتجارت در حال اشتغال هستند.
استاندار البرز در سفر به نظرآباد از روند احیاء تالاب صالحیه این شهرستان بازدید کرد.
بر اساس مطالعات سازمان حفاظت از محیط زیست، این منطقه از کانون های اصلی ریزگرد های 2 استان قزوین و البرزاست که با حفاظت و احیا این تالاب بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.
بیش از 80 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب زندگی می کنند که جاذبه بزرگی برای گردشگران و رونق اقتصادی جوامع محلی محسوب می شود.
اکنون موضوع آبگیری تالاب بسیار حائز اهمیت است که تامین منابع آبی پایدار برای تالاب صالحیه در دستور کار است.
همزمان با بازدید استاندار البرز از تالاب صالحه ، 5 قطعه پرنده شکاری بهبود یافته به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
استاندار البرز از فرودگاه آموزشی تفریحی آزادی نیز بازدید کرد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.