فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت در سواحل جنوبی دریاچه ارومیه و پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان موفق به دستگیری این افراد شدند.
وی بیان کرد: از متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری مجاز کشف و پرونده این افراد حهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
به گزارش ایرنا امسال مجوز شکار در هیچ منطقه ای صادر نشده است و شکارچیان حتی با اسلحه شکاری مجاز هم حق شکار ندارند.
تالاب کانی برازان در 30 کیلومتری شمال مهاباد به عنوان منطقه شکار ممنوع و اولین سایت پرنده نگری کشور معرفی شده است؛ این تالاب در فروردین 1389 شمسی بعنوان پناهگاه حیات وحش پیشنهاد شد و در اسفند ماه 1389 شمسی بعنوان بیست و چهارمین تالاب بین المللی کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.
تالاب بین المللی 'کانی برازان' مهاباد از مهمترین قطب های صنعت اکوتوریسم در کشور محسوب می شود که همه ساله در ایام مختلف سال شمار زیادی از علاقه مندان به طبیعت بویژه دوستداران پرندگان را به سوی خود جذب می کند.
این تالاب یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود.
تالاب کانی برازان در تمام فصول سال امکان مشاهده پرندگان وحشی و کمیاب را به علاقه مندان می دهد که این موضوع از منحصر به فردترین ویژگی های این زیستگاه آبی در کشور است.
در شهرستان 237 هزار نفری مهاباد علاوه بر تالاب حسن خان، قوپی باباعلی و تالاب های فصلی دیگری از جمله گروس، داشخانه و قره قشلاق وجود دارد.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.