طرح پاکداشت طبیعت با حضور استاندار البرز، فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیرکل اداره ورزش و جوانان البرز، مدیران شهرداری کرج، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز ضمن حضور در طرح پاکداشت طبیعت که در مسیر جاده چالوس به سمت کندوان برگزار شد، گفت: طرح پاکداشت طبیعت را می‌‌‌‌توان به عنوان یکی از بزرگترین جنبش‌‌‌‌های اجتماعی در بحث محیطی - اجتماعی به حساب آورد.

وی با بیان اینکه امروز جمع شدیم که به عنوان همیار و همکار، طرح دوری از زباله را تجربه کنیم، اظهار داشت: جایی جمع شدیم که به عنوان مرکز تفرجگاه کشوری، تعریف شده است و اگرچه نارسایی هم وجود دارد، مشکلات زیست محیطی این منطقه با پیگیری دولت تدبیر و امید، دنبال و مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار البرز با انتقاد از زباله‌‌‌سازی، آن زیبنده مردم استان و کشور ندانست و تصریح کرد: در طرح امروز، ورزشکاران و قهرمانان کمر همت بستند و همچنین انجمن‌‌‌‌ها، سمن‌‌‌‌ها و نهادهای مردمی این طرح را با یک شعار دنبال کردند که قابل تقدیر است.

نجفی ادامه داد: پیام روشن حضور و مشارکت مردمی این است «محیط زیست باید آلاینده از زباله باشد» لذا پیگیری حل و فصل مسایل آلاینده حائز اهمیت است. بنابراین علاوه بر حفظ محیط زیست معضلات دیگری چون ترافیک شهر و آلودگی هوا نیز با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به حجم ترافیک مسافران گذری البرز خاطرنشان مرد: بهره‌‌‌برداری آزادراه تهران - شمال و بزرگراه شهید همت، می‌‌‌‌تواند حجم ترافیک استان را کاهش دهد. 

نماینده عالی دولت در استان البرز با انتقاد از انباشت زباله و شیرابه در نزدیکی بزرگترین فرودگاه استان ابراز داشت: هرکجا مشکلی دیده می‌‌‌شود، حضور سازمان‌های مردم‌‌‌نهاد توانسته فرهنگ مشارکت را در جامعه گسترش دهد که قابل تقدیر است.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد توفیق همت گسترش فرهنگ اصیل در جامعه ایجاد و دنبال شود.

لزوم گسترش فرهنگ طبیعت پاک

سیروس شفقی، فرماندار ویژه شهرستان کرج نیز ضمن حضور در طرح پاکداشت طبیعت بیان کرد: تلاش مدیرانی که در این ارتباط کمک کردند و در اجرای این برنامه، همکاری داشتند، قابل تقدیر است.

وی در ادامه ضمن تشکر از مشارکت سمن‌‌‌ها یادآور شد: مردم می‌‌‌‌خواهند طرح خوب پاکداشت طبیعت در جامعه گسترش پیدا کند  که توسعه آن، به عنوان یک فرهنگ، حائز اهمیت است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن تقدیر از حضور فعال استاندار البرز در حوزه محیط زیست عنوان کرد: امیدواریم توفیق همت گسترش فرهنگ اصیل در جامعه را داشته باشیم.

مشارکت حداکثری در طرح پاکداشت طبیعت 

امیر غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این مراسک گفت: امروز برای چهارمین سال، طرح پاکداشت طبیعت و پاکسازی با مشارکت حداکثری مردم برگزار شد.

وی افزود: با وجودی که اداره کل ورزش و جوانان متولی اجرای این حرکت بود اما نهادهای مردمی به صورت خودجوش در این زمینه مشارکت فعال داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در پایان از دستگاه‌هایی که در اجرای چهارمین طرح پاکداشت طبیعت، همکاری کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.