به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این امام بزرگوار پس از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع ) به نشر معارف دینی در بین مسلمانان پرداخت.
وی اظهار داشت: پس از شهادت علی بن ابیطالب (ع) شیعیان با حسن بن علی (ع) به‌عنوان امام و خلیفه مسلمین بیعت کردند که این امر با حسادت و دشمنی معاویه با این امام بزرگ و نهایتا، جنگ و خونریزی مواجه شد.
مسعودی گفت: معاویه که از جنگ با این امام بزرگوار شکست خورده بود در ابتدا تلاش کرد با دادن رشوه تعدادی از فرماندهان سپاه امام حسن (ع) را جذب سپاه خود کند و در نهایت پیشنهاد صلح را با این امام بزرگ مطرح کرد.
وی بیان داشت:امام حسن (ع) در قبال شروطی با معاویه صلح کرد و به دلیل زخمی که در جنگ بر ایشان عارض شده بود برای مداوا به مدائن رفت و همزمان با خلافت معاویه در مدینه مشغول تبیلغ امور دینی و پرداختن به امور خیریه و اوقاف مردم بنا بر وصیت پدر گرامیشان بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزود: امام حسن (ع) از همان ابتدا به سخاوت و کرم معروف بودند و بر اساس روایات موثق این امام بزرگ 2 بار کل دارایی خویش را بخشید به همین منظور به کریم اهل بیت (ع) شهرت یافتند.
وی اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ترویج ارزش ها و شعائر دینی در جاهلیت آن زمان انجام می دادند و با این وجود با سختی ها و مشقات بسیار زیادی روبه رو بودند.
مسعودی گفت: تبلیغات اسلامی با همکاری روحانیون مستقر و مبلغان اعزامی مراسم میلاد امام دوم شیعیان را در مساجد و حسینینه های سطح این استان برگزار می‌کند.
وی سخنرانی به منظور بیان ویژگی ها و کرامات اخلاقی حضرت امام حسن مجتبی (ع) و مولود خوانی را از مهمترین برنامه های این مساجد و حسینیه ها در شب میلاد امام دوم شیعیان ذکر کرد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.