به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا، سرهنگ ایمانعلی محمدزاده در بیان جزئیات این خبر افزود: به پاسداشت فضای معنونی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و احترام بیش از پیش شهروندان هستیم.
وی ادامه داد: انتظار می رود برای تقویت مراتب، خویشتنداری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی شهروندان رعایت شود.
به گفته سرهنگ محمدزاده، بدیهی است افرادی که به نحو مشهودی اقدام به هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی و لازم با آنان صورت خواهد گرفت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه داری معاف بوده اما لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خوددارای کنند.
وی با بیان اینکه متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران ها و پایانه ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط، ضمن رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمات دهند، گفت: سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان خود را ندارند.
وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی نسبت به ارتقای امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار و شب قدر، توجه خاص کرده و اقدام های لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.
سرهنگ محمدزاده، اجرای هرگونه مراسم جشن و شادمانی در ایام لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) توسط تالارها و اماکن اقامتی و پذیرایی، سینماها و تماشاخانه ها را ممنوع دانسته و از کسبه و بازاریان نیز درخواست دارد تا در این ایام با نصب پرچم عزا بر سردر واحدهای صنفی خود که بیانگر ارادت شیعیان به ائمه اطهار (ع) است، اقدام کننند.
این مسئول انتظامی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف و روزه خواری مراتب را به شماره های 110 و یا 0282182767 ، 0282182757 اداره نظارت بر اماکن عمومی قزوین اطلاع دهند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.