به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در آیین آغاز به کار این اداره با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: هیچ فرهنگی بهتر از فرهنگ آثار دفاع مقدس نیست زیرا فرهنگ ایثار و شهادت امروز به عنوان یک فرهنگ فراملی به جهان معرفی شده است.
سردار ابوالفضل اسلامی افزود: این فرهنگ در کشورهای اروپایی و همه دنیا فراگیر شده و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور می تواند یک فرصت بسیار خوب برای انتقال مفاهیم الهی به سایر ملت های جهان باشد.
وی گفت: استان البرز اسناد زیادی از دفاع مقدس به ویژه در لشکر حضرت سیدالشهداء (ع) ، تیپ المهدی(عج)، تیپ حبیب و سایر یگان های نظامی دارد.
وی افزود: تاکنون بیش از 500 هزار سند دفاع مقدس از افتخارات استان البرز جمع آوری شده که در موزه دفاع مقدس این اسناد به نمایش گذاشته می شود.
فرماندار فردیس نیز گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان نیاز است که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان و نسل جدید که دفاع مقدس را ندیده اند با شیوه های مناسب انتقال یابد.
ابوالفضل اینانلو اظهار داشت: البته جوانان و نسل جدید هم مانند نسل های گذشته حضور و فداکاری خود را ثابت کردند و نمونه آنان شهدای مدافع حرم است .
وی ادامه داد: امثال حججی ها که از جوانان نسل جدید هستند توانستند اثبات کنند ایران اسلامی مانند دوران دفاع مقدس جوانان آماده برای دفاع از انقلاب و نظام مقدس اسلامی ، ولایت و ارزش های الهی دارد.
جانباز دوران دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر فردیس نیز گفت: آزادی خرمشهر نقطه درخشان، تاریخی و پرفروغ ملت ایران در دفاع مقدس است.
داود وحیدی افزود: در این دوران رزمندگان اسلام توانمندی و ایثاربه نمایش گذاشتند.
وی که در عملیات فتح خرمشهر و جزیره مجنون حضور داشته است، گفت: یادم نمی رودی بر روی تابلو ورود خرمشهر نوشته شده بود اینجا 36 میلیون نفر جمعیت دارد و به این معنی بود که خرمشهر درقلب تمام ملت ایران
جای دارد.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.