به گزارش ایرنا، سردار مجید ارجمندفر روز پنجشنبه در جمع مسئولان، خانواده های شهدا و ایثارگران افزود: دشمنان با این پیروزی که نفطه عطفی در تاریخ انقلاب و پیروزی حق بر باطل است، طعم تلخ شکست را چشیدند.
وی با بیان اینکه با این پیروزی غرورآفرین در واقع بستر برای پیروزی های بعدی فراهم شد و روش مبارزه و رزم را به آیندگان یاد داد، اظهار کرد: در 31 شهریور 59 شاهد تجاوز و تهاجم ارتش عراق به ایران بودیم و 'خوزستان و خرمشهر' نقطه کلیدی برای آنان بود و متجاوزین قصد داشتند در مدت سه روز خوزستان را به تصرف درآورند اما ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام آنها را در خرمشهر متوقف کرد.
ارجمندفر خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر 34 روز مقاومت سخت و جانانه کردند و این مقاومت رژیم صدام و حامیانش را به خود آورد و در نتیجه آنها مجبور شدند برای حفظ موقعیت، استحکامات و موانع خود را قوت بخشند تا خرمشهر این نگین ایران را که نقش مهمی در اقتصاد کشور داشت را از دست ندهند.
وی ادامه داد: ارتش رژیم بعث عراق به پشتیبانی حامیانش، تمام توان خود را بکار گرفت تا مانع پس گیری متصرفات خود شود اما رزمندگان اسلام نقاط ضعف و قوت متجاوزین را مورد شناسایی قرار دادند و با رزم بی امان خود سرنوشت تلخ و شومی را برای آنان رقم زدند و با فتح خرمشهر سیلی سخت و محکمی به صدام و سربازانش زدند.
ارجمندفر با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس نیروهای زنجان در مقابل دشمن تا دندان مسلح، حماسه ای بی نظیر از خود نشان دادند، تصریح کرد: دشمن بسیار حساب شده و با برنامه تجاوز خود را شروع کرده بود اما مقاومت و فداکاری رزمندگان و نصرت الهی باعث شد تا شکست سخت و مفتضحانه ای بخورند.
وی افزود: رژیم بعث عراق تلاش سختی کرد تا بلکه خرمشهر را برای حفظ آبرو هم که شده در تصرف خود نگه دارد و به همین خاطر و برای غلبه بر رزمندگان اسلام، دست به پاتک های سخت و سنگینی زد اما شجاعت و رشادت های بی بدیل دلیر مردان ایران باعث شد تا سربازان این رژیم حتی در داخل خرمشهر نیز به اسارت دربیایند.
جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمالغرب کشور با بیان اینکه خرمشهر آزاد شد و خرمشهرهای بزرگ در راه است، گفت: در زمان حاضر شاهد امنیت پایدار در شمالغرب کشور هستیم و ریشه گروهک ها و ضد انقلاب در این نقطه از کشور قطع شد و مردم این مناطق با ایجاد امنیت و محرومیت زدایی، طعم محبت نظام را چشیدند.
به گزارش ایرنا، در این برنامه که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس و همچنین از نمایشگاه عکس و پوستر چهره های ماندگار و نمایشگاه مجازی یاد ایام، رونمایی شد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.