به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: این حرکت ظالمانه حاصل توافق پشت پرده آل سعود با جریان استکباری است .
وی ادامه داد: سکوت مجامع بین المللی و سران برخی کشورهای عربی سبب شده تا صهیونیست ها در این روزها 63 تن از جوانان و مردم فلسطین را به شهادت برسانند.
حسینی همدانی ادامه داد: این ننگنی است برای نهادهای مدنی حقوق بشر و گاوهای شیرده آل سعود که جلوی چشمانشان فلسطینی ها را به خاک و خون کشانده اند، اما تنها سکوت می کنند.
وی گفت: فلسطینی ها 70 سال است که در حال مذاکره و دادن بیانیه هستند که جز عقب ماندگی، از دست دادن زمان و برجای گذاشتن ده ها هزار شهید و مجروح دستاوردی برای آنها در بر نداشته است.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد: دراین سال ها مردم فلسطین، 70 درصد سرزمین خود را درجریان سکوت مجامع بین المللی و درپس مذاکره ها از دست داده اند و اکنون چاره کار تنها مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران است.
وی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در این شرایط که دشمنان اسلام به عهد خود پشت پا می زنند باید موضوع اقتصاد مقاومتی را در اولویت امور قرار دهیم.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه اعتماد به غربی ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشتباه است، اظهار داشت:
راه مقابله با تحریم ها و فشار اقتصادی از سوی غرب ، اجرای هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی ادامه داد: تاریخ نشان داده که کشورهای اروپایی هر جایی که منافع شان باشد در کنار ایران نخواهند ماند.آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: غرب برای تحکیم سلطه خود در منطقه نیاز به این دارد که ایران را به عنوان یک تهدید معرفی کرده تا افکار عمومی را از رژیم صهیونیستی منحرف کند.
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به 30 اردیبهشت ماه روز جمعیت اشاره کرد و گفت:
اگر موضوع کاهش رشد جمعیت در کشور جدی گرفته نشود خسارت های جبران ناپذیری در آینده متوجه کشور
خواهد کرد.
امام جمعه کرج افزود: دشمن سرمایه گذاری زیادی برای انحراف نسل جوان جامعه اسلامی کرده و از خوراک تا سبک زندگی ما را تحت نظر قرار داده است که باید در این بخش با هوشیاری تمام ضمن برطرف کردن نیازهای جوانان و آینده سازان ، توطئه ها را رصد کنیم.
امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر بیان داشت: سوم خرداد روزی است که ملت ایران دست متجاوزان را از این خاک قطع و این روز نماد مقاومت ملتی است که با ایستادگی و پایمردی و با بهره گیری از تفکر بسیجی در مقابل متجاوزان ایستاد و به پیروزی رسید.
وی گفت: امروز این نماد تبدیل به گفتمان آزادی مبارزان اسلامی در اقصی نقاط جهان شده ، امام (ره) و رهبری بارها بیان نمودند که خرمشهر های زیادی در پیش داریم که باید مقاومت کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تمسک به قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه امروز کشورهای اسلامی نسبت به مساله فلسطین بی اعتنا هستند و یا سکوت می کنند به خاطر دوری از قرآن است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.