رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای‌شهر کرج طی نطق پیش از دستور به تشریح وضعیت خدماتی منطقه 6 کلانشهر کرج پرداخت.

به گزارش ایلنا، احد رسولی امروز در نطق پیش از دستور پنجاه و ششمین جلسه شورا ضمن ارائه گزارشی از بازدید بعمل آمده از منطقه 6 و حاشیه نهر دلمبر، گفت: در جوار خانه‌ها، نهری است که در این محله تنها وظیفه‌اش جا‌دادن زباله‌ها، فاضلاب ها و نخاله های ساختمانی است. وجود حیوانات موذی مانند موش در اطراف لجن ‌زارهای کنار جوی و عدم بهداشت محیط از جمله مشکلات عمده ساکنان این منطقه است که منشا بسیاری از بیماریهای عفونی، انگلی است.

احد رسولی ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: عدم تامین روشنایی و دید کافی در شب، شکل گیری فضایی ناسالم را در پی داشته که مستعد بروز آسیب‌های اجتماعی است، عبور و مرور از پل آسیب دیده و نا‌ امنی که محل رفت و آمد کودکان بود و بوی نامطبوع زباله‌های رها شده در حاشیه نهر و روی هم رفته فضای رها شده و عدم مدیریت صحیح، ابعاد فاجعه باری را برای ساکنان منطقه بوجود آورده است.

این عضو شورا با اشاره به گفت‌وگوی انجام شده با ساکنان منطقه 6 شهرداری کرج افزود: مردم این منطقه از حداقل‌های حقوق شهروندی در چند سال گذشته بی‌بهره بودند و تاکنون نیز اقدامات مناسبی در این محله صورت نگرفته، به دلیل عدم وجود عدالت نسبی در شهر، مشکلات و مصائب ساکنان این محله بسیار است و ما این مهم را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

رسولی از مسئولان منطقه ۶ شهرداری کرج خواست برای مقابله با جانوران موذی و پاکسازی آنها، اقدامات ضروری از جمله لایروبی و جمع آوری زباله را در اولویت قرار دهند تا از شیوع بیماری‌ها و معضلات ناشی از آلودگی‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی و ساماندهی محل با دیواره‌سازی و مدیریت نهر و مجاری آبی شهر با نگرش حفاظت و صیانت از بستر و حریم سواحل، کنترل سیلاب و جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.