مهدی فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهاد حمایتی در اشتهارد برای مبارزه جدی با آسیبهای اجتماعی بامعرفی 350 نفر از افراد معتاد به مواد مخدر به مراکز ترک اعتیاد توانست این گام موثر را در رفع معضل اعتیاد بردارد.
وی ادامه داد: 130 نفر از این بیماران اعتیاد پس از گذراندن دوره های سم زدایی، بهبودی و روانشناسی، ازبیماری مواد مخدر پاک شده و به کانون گرم خانواده برگشته اند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد گفت: در دولت تدبیر و امید یکی از ماموریتهای اصلی سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به خصوص کاهش اعتیاد در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: افراد بهبود یافته از مواد مخدر می توانند از تسهیلات اداره بهزیستی بهره مند شوند و با مراجعه به این اداره از وام های خود اشتغالی طبق مقررات مربوطه استفاده کنند.
فلاح نژاد افزود: در دولت دوازدهم توسط بهزیستی این شهرستان در سال 96 برای 123 نفر از افراد بهبود یافته از مواد مخدر اشتغال ایجاد شده و مشغول به کار شدند.
رئیس اداره بهزیستی اشتهارد در ادامه گفت:یکی از وظایف اصلی بهزیستی در سال 97 آموزشهای لازم برای افراد بهبود یافته از مواد مخدر در زمینه های مختلف است که هماهنگی های لازم با ادارات فنی و حرفه ای،صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام شده است.
وی اضافه کرد: بیماران اعتیاد پس از طی کردن آموزشهای لازم با توجه به استعداد و تخصصشان،مدرک فنی و حرفه ای معتبر دریافت کرده و می توانند از وام های خود اشتغالی این سازمان برخوردار شوند به گونه ای که اکنون تعداد 20 نفر از بهبودیافتگان شرایط لازم برای دریافت وام های خود اشتغالی در سال 97 را دارا هستند.
وی خاطرنشان کرد:همچنین برای جامعه هدف و اقشار مختلف مردم کلاسهای آموزشی لازم در زمینه راه های مقابله با اعتیاد توسط مراکز تحت نظارت این اداره در روستاها،مدارس و مراکز عمومی در حال برگزاری است.
فلاح نژاد افزود : این شهرستان دارای یک مرکز بهبودی اقامتی است که درسالجاری مجوز مرکز اقامتی دیگری درآن مورد پیگیری قرارخواهد گرفت.
طی 4 سال گذشته در شهرستان اشتهارد یک هزار و 320 نفر معتاد به مواد مخدر به مرکز اقامتی ترک اعتیاد زیر پوشش نظارت بهزیستی معرفی شده که از این افراد، تعداد 450 نفر طی گزارش و پیگیری های مرکز اقامتی به این اداره، از مواد مخدر پاک شده اند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.