علی شایگان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته نیز چی چست میزبان جشنواره گل ها بوده است، عنوان کرد: در این جشنواره 250 هزار بوته گل از 60 گونه گیاهی به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه تمامی گل ها در گلخانه های شهرداری ارومیه تولید شده است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توسعه صنعت گردشگری، ارج نهادن و تبیین اهمیت گل در فضاهای شهری و ترویج فرهنگ نگهداری از گل ها برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: 30 المان مناسبتی و ترکیبی از گل ها در اشکال مختلف از جمله پروانه، آسیاب بادی، کالسکه و کلبه در محوطه برگزاری این جشنواره طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: در حاشیه این جشنواره نیز کارشناسان نسبت به معرفی انواع گل ها و ارایه آموزش های لازم در خصوص نحوه کاشت و نگهداری گل اقدام می کنند.
وی همچنین از عموم مردم خواست تا از محل برگزاری هشتمین جشنواره گل ها در چی چست به صورت رایگان بازدید کنند و طراوت بهاری را به جمع خانواده خود به ارمغان بیاورند.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه در چند سال اخیر میزبان جشنواره گل بوده و با استقبال مردم مواجه شده است؛ مردم ارومیه علاقه خاصی به گل دارند و نگهداری از گل در فرهنگ مردم این منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
بوستانی با هزاران بوته گل نیز در شهر ارومیه به نام 'گوللرباغی' نامگذاری شده که در ایام تابستان میزبان دهها هزار گردشگر و شهروند ارومیه ای است.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.