حمید رضا عزیزیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی ازاهداف سازمان زندان ها توانمندسازی خانواده هایی است که سرپرست آنها محکومیت خود را در زندان ها سپری می کند.
عزیزیان با اشاره به قراردادی که سازمان زندان ها با سازمان فنی و حرفه ای کشور دارد، افزود: در مدت محکومیت زندانیان تخصص و مهارت های لازم را در زندان ها کسب می کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که فاقد مهارت هستند با دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر پس از آزادی از زندان در بازار کسب و کار فرصتی برای خود ایجاد می کنند.
رییس مرکز مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های استان البرز با اشاره به اینکه خانواده های زندانیانی که دارای محکومیت درازمدت هستند و بی بضاعت بودن آنها تشخیص داده شده شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: این خانواده ها تحت سرپرستی و حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند و مشمول مقررات و قوانین تسهیلات بانکی و اشتغال از این دو نهاد می شوند.
وی همچنین گفت: اصل فعالیت ما در این حوزه بازتوانی زندانیانی است که با آموزش مهارت ها پس ازخروج از زندان مشغول به فعالیت شوند و بخشی دیگر نیز ایجاد فرصت های شغلی از طریق اعطای تسهیلات بانکی پس از خروج به خانواده های این زندانیان است.
عزیزیان با اشاره به اینکه سهمیه ما در استان البرز اعطای تسهیلات برای 18 نفر زندانی آزاد شده است، گفت: اداره کل زندان های استان البرز با 155 درصد جذب تسهیلات بانکی با مبلغ یک میلیارد و 136میلیون در بین اداره کل زندان های کشور رتبه اول را کسب کرده است و 54 شغل برای زندانیان آزاد شده ایجاد کرده است.
وی در ادامه گفت: ظرفیت و درخواست مددجویان آزاد شده برای جذب تسهیلات بانکی وجود دارد ولی با محدودیت منابع مواجه هستیم که مجبوریم بر اساس قوانین موجود از سهمیه سایر دستگاه ها استفاده کنیم.
عزیزیان با اعلام اینکه کمیته امداد بخشی از تسهیلات خود را در سال گذشته به زنانی اختصاص داد که سرپرست خانواده آنها دوران زندانی دراز مدت دارند، گفت: با معرفی این خانواده ها و جذب اعتبار برای خانواده زندانیان وضعیت اقتصادی آنها را مدیریت می کنیم و با همت و آموزش به زندانیان این فرصت ایجاد می شود تا بعد از آزادی بازگشت مجدد به زندان را نداشته باشند.
وی با بیان اینکه سازمان زندان ها فقط نقش تسهیل کننده دارد، گفت: سازمان اداره کل زندان ها یک فرصت شغلی بعد از آزادی یرای زندان ها ایجاد می کند تا به وسیله منابع بانکی و با کمک کمیته امداد و اداره بهزیستی و سایر نهادها که متولی ایجاد اشتغال هستند، این موضوع ساماندهی شود.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.