عبدالرضا آژیر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به علت بارش شدید برف و باد شدید، پیست اسکی دیزین امروز یکم اردیبهشت ماه، تعطیل است.
وی اضافه کرد: با آغاز بارش ها از روز شنبه در مجموعه پیست بین المللی دیزین و با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی این بارش ها تا 2 روز آینده ادامه دارد، پیست تعطیل شد.
آژیر گفت: پیست برای اسکی آماده است اما با هدف جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی، پیست در روز یکشنبه تعطیل است.
مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز اعلام کرد که سامانه جدید بارشی همراه با باد شدید، از روز یکشنبه وارد استان شد.
منصور رحمانیان افزود: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی از اواسط روز شنبه به منطقه البرز مرکزی است .
وی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه روز یکشنبه و دوشنبه آینده به صورت رگبار شدید باران و رعد و برق ، بارش پراکنده تگرگ ، وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات استان بارش برف پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه حداقل و حداکثر دمای امروز البرز بین 14 تا 23 درجه بالای صفر است، گفت: در 2 روز آینده حداقل دمای هوای استان بین 5 تا 7 کاهش می یابد ضمن آنکه کیفیت هوا همچنان در وضعیت سالم خواهد بود.
بارش برف سنگین در روزهای اخیر موجب افزایش میزان بارندگی در استان البرز شد و مقدار بارندگی های سال زراعی جاری را از 210 میلی متر به حدود 230 میلی متر رساند.
پیست بین المللی دیزین واقع در 70 کیلومتری شمال شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
ارتفاع این پیست بین 2650 تا 3600 متر از سطح دریا قرار دارد و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.
در پیست بین المللی دیزین 2 هتل ، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.